تنظیم بسته‌های حمایتی و تنظیم بازار فاوا در سطح کلان

تنظیم بسته‌های حمایتی و تنظیم بازار فاوا در سطح کلان

یکی از برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در ستاد حمایت از تولید داخلی پیگیری می شود، تنظیم بسته‌های حمایتی و تنظیم بازار در سطح کلان است.

به گزارش ایسنا، این بسته‌ها در دو بخش مدیریت تقاضا و مدیریت تولید، دسته‌بندی و پیگیری می‌شود.

چگونگی تشکیل ستاد حمایت از تولیدات داخل در مجموعه وزارت ارتباطات هم به این شکل است که این ستاد پیرو مباحث و مصوبات شورای معاونان و مدیران وزارت ارتباطات در دی ماه سال گذشته ایجاد و ابعاد مختلف حمایت از تولید داخل در سطح کلان در قالب کمیته‌های ذی ربط بررسی می‌شود.

یکی از دستاوردهای این ستاد، طراحی یک الگو برای تنظیم ارتباط میان تولید و مصرف در حوزه فاوا است به نحوی که مدیریت واردات در راستای توسعه شبکه های ICT محقق شود.

همچنین یکی از مأموریت‌های اصلی این ستاد معرفی محصولاتی است که با حمایت وزارت ارتباطات در داخل تولید شده که این امر در قالب برگزاری همایش‌های مختلف عملیاتی می‌شود. در همین راستا و تاکنون سلسله همایش‌هایی برگزار شده که از آن نمونه می‌توان به همایشی که در موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور معرفی شش محصول مهم تولید شده با حمایت وزارت ICT و کمک فنی موسسه برگزار شده، اشاره کرد.

این همایش که با حضور اپراتورهای فعال در کشور برگزار شد، علاوه بر معرفی محصولات تولید شده و آشنایی اپراتورها و مصرف کنندگان با توانمندی‌های داخلی، ارتباط میان تولید کننده و اپراتورها برقرار و همچنین درخواست‌های جدید برای محصولات جدید از طرف استفاده کنندگان مطرح شد.

بر اساس اعلام مسوولان در حال حاضر بیش از ۱۵۰ قلم از تجهیزات مخابراتی در داخل کشور تولید می‌شود و به تمامی اپراتورها ابلاغ شده است که باید نیاز خود را در حوزه‌هایی که تولید داخل وجود دارد از این بخش تأمین کنند؛ همچنین با هماهنگی‌های به عمل آمده با مراجع ذی صلاح، امکان ثبت سفارش جهت واردات محصولاتی که در داخل تولید می‌شوند، وجود ندارد.

بررسی چگونگی مقابله با برخی اقدام‌هایی که از سوی برخی تولید کنندگان خارجی از طریق شکست قیمت‌ها برای ایجاد مانع مقابل تولید داخل صورت می گیرد، بررسی موارد موجود در برگزاری مناقصات به منظور کمک به تولید داخل و همچنین پرداخت وام‌های کم بهره به شرکتهای فناور فعال در تولید داخل، از جمله اقدام‌هایی است که در وزارت ارتباطات در حال پیگیری است.

اما وزیر ارتباطات در این باره تصریح کرده است: علاوه بر تدوین مقررات مورد نیاز، حمایت‌هایی که با تصویب تعرفه‌های مورد نیاز جهت کنترل واردات اعمال می‌شود و حمایت‌های علمی و فنی که از طریق موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات برای انجام تحقیقات صورت می‌گیرد از دیگر اقدام های وزارت ارتباطات در این حوزه است.

به گزارش ایسنا هم‌چنین در حوزه فناوری اطلاعات نیز با حمایت‌های وزارت ارتباطات، نرم‌افزارهای زیادی در حوزه‌های امنیتی، مدیریت و طراحی شبکه‌ها و بیلینگ تولید شده است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.