تنها بازمانده نقاشی قهوه خانه‌ای تمامی آثارش را فروخت

تنها بازمانده نقاشی قهوه‌خانه‌ای تمامی آثار نقاشی قهوه‌خانه ای خود را به فرهنگستان فروخته است.

منصور وفایی،از بازماندگان نقاشی قهوه‌خانه‌ای در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت:نقاشی قهوه‌خانه‌ای برخاسته از فرهنگ و تاریخ تمدن ایران زمین است.
وی در ادامه تصریح کرد:در گذشته نقاشی قهوه‌خانه‌ای علاقمندان بسیاری داشت و البته بسیاری از جوانان نیز تمایل بیشتری برای فراگیری هنرسنتی نقاشی قهوه خانه‌ای داشتند.
وی درادامه خاطرنشان کرد:هنرمندان نقاشی قهوه‌خانه‌ای درگذشته انگیزه فراوانی برای خلق آثاری با موضوعات مختلف در قالب نقاشی قهوه‌خانه‌ای داشتند و این درحالی است که امروزه هنرمندان متعصب به نقاشی قهوه‌خانه‌ای نداریم.
وی گفت:تعصب هنرمندان گذشته نقاشی قهوه‌خانه‌ای باعث ماندگاری این هنر شده است به عبارت دیگر هنرمندان فعال نقاش قهوه‌خانه‌ای در طول نیم قرن گذشته در سخت‌ترین شرایط به خلق اثر می‌پرداختند و دست از پرداختن به نقاشی قهوه‌خانه‌ای بر نمی‌داشتند.
این بازمانده نقاشی قهوه‌خانه‌ای گفت:درحال حاضر به ویژه در کمتر از یک دهه اخیرگویی نقاشی قهوه خانه‌ای روزگاری جزء هنرهای مختلف این آب و خاک نبوده است،در حقیقت علیرغم تلاش بی‌وقفه نقاشان قهوه‌خانه‌ای متاسفانه دیگر علاقه‌ای به این هنر وجود ندارد.
وی در ادامه گفت:پرداختن به نقاشی قهوه‌خانه‌ای باعث زنده ماندن آن خواهد شد،البته اگر این اتفاق صورت گیرد.

*وفایی آثارش را فروخت

وی در ادامه گفت:تمامی آثار که تاکنون با موضوعات مختلف از جمله حماسی،‌مذهبی در قالب نقاشی قهوه‌خانه‌ای را خلق کرد به فرهنگستان هنر ارائه کرد.
وی گفت:در حقیقت فرهنگستان هنر تمامی آثار نقاشی قهوه‌خانه‌ای را که خلق کردم خریده است.
وی تصریح کرد:نقاشی قهوه‌خانه‌ای اگر با این وضعیت نابسامان پیش برود؛قطعا به زودی به فراموشی کامل سپرده خواهد شد./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.