تنها یک دهه شصتی می‌تواند این خاطرات را به یاد داشته باشد

گردآوری توسط گروه خبرها ممتازنیوز

کارتون‌های «دهه شصت» بسیاری از خاطرات لذت بخش دوران کودکی را در ذهن یادآور می‌شود.

فقط یک دهه شصتی می‌تواند این خاطرات را به یاد داشته باشد. «خاله ریزه و قاشق سحرآمیز» یکی از آن دست کارتون‌هایی بود که هیچ‌گاه از دیدنش خسته نمی‌شدیم کارتونی که کسی متفاوت‌تر با دیگر کارتون‌های دهه شصت به شمار می‌آمد.

این کارتون برگرفته از رمان معروف «خانم پیرپات» اثر نویسنده معروف نروژی «آلف پرسون» است.

کارتون خاطره‌انگیز «خاله ریزه و قاشق سحرآمیز» ماجرای پیرزنی ماجراجو که به وسیله قاشق طلایی خود کوچک می‌شد و این ماجرا را تنها دخترکی که همیشه با خاله‌ریزه همراه بود، می‌دانست.

«خاله‌ریزه» می‌توانست با حیوانات حرف بزند و آنها را در حل مشکلاتشان یاری کند.

یکی دیگر از کارتون‌های خوب دهه شصت کارتون «بلفی‌ و لی‌لی‌بیت» بود، داستان این مجموعه دربارهٔ آدم کوچولوهای یک دهکده بود که در دل یک جنگل ناشناخته زندگی می‌کردند.

چند بچه به نام‌های «بلفی» که یک دختربچه مهربان بود که نزد عمویش زندگی می‌کرد و از پدر و مادر خود هیچ خبری نداشت.

«لی‌لی‌بیت» یک پسر چابک و زرنگ بود که همیشه به بلفی کمک می‌کرد این دو به همراه چند بچه دیگر به نام‌های «ناپو»، «چونا» و «ماکی» عموی بلفی که دکتری با بینی همواره قرمز بود از کارکترهای اصلی این کارتون بودند.
در این کارتون موضوعاتی چون احترام به بزرگترها، تلاش و کوشش برای رسیدن به هدف، آزار ندادن حیوانات و اتحاد و همدلی در هر قسمت به شیرینی مطرح و صحنه‌های خاطره‌انگیزی را در ذهن بچه‌ها خلق می‌کرد.
ماسیوکی‌هایش در سال ۱۹۸۰ مجموعه «بلفی و لی‌لی‌بیت» را در ۲۶ اپیزود ساخت و این کارتون محصول مشترک کشورهای ژاپن، ایتالیا و فرانسه بود.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. sama:

    عالی بود.ی حس خوب رو دوباره تجربه کردن جدا لذت بخشه.
    من برگشتم به بعداز ظهرهایی که گرسنه وخسته از مدرسه به خانه میرسیدم واولین کاری که انجام میدادم روشن کردن تلویزیون برای دیدن کارتونهای موردعلاقه ام بود.یادش بخیر.چه زوددور شدیم وبزرگ…

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.