تنها ۴ شرکت مجوز وایمکس دارند

۰۴ تیرماه ۱۳،

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: تنها چهار شرکت ارتباطات مبین‌نت در تمامی استان‌ها، خدمات ارتباطی ایرانسل در شش استان، مشارکتی سیار اصفهان و رایانه دانش گلستان در یک استان مجوز ارائه خدمات ارتباطی بی‌سیم مبتنی بر فناوری وایمکس در کشور را از سوی رگولاتوری دارند.
به گزارش (ایسنا) حسن رضوانی گفت: در حال حاضر شرکت ارتباطات مبین‌نت در ۱۲۹ شهر، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در ۳۳ شهر، شرکت مشارکتی سیار اصفهان در یک شهر به بیش از ۸۰۰ هزار کاربر خدمات ارتباطی بی‌سیم مبتنی بر فناوری وایمکس ارائه می‌کنند.
وی دربارهٔ وضعیت ارائه خدمات وایمکس توسط سایر اپراتورها گفت: مطابق پروانه وایمکس، دارندگان پروانه PAP در سال اول فعالیت و با استفاده از موافقت اصولی شبکه بی‌سیم مبتنی بر فناوری وایمکس به مدت یک سال می‌توانند نسبت به ارائه خدمات در این حوزه اقدام کنند اما پس از یک سال موظفند مطابق شرایط و ضوابط موافقت‌نامه پروانه ارائه وایمکس، از رگولاتوری پروانه دریافت کنند در غیر این‌صورت تمامی فعالیت‌های ارائه خدمات وایمکس از سوی آنها متوقف می‌شود.
رضوانی افزود: شرکت انتقال داده‌های رهام‌ داتک با توجه به این امکان دربارهٔ دارندگان پروانه PAP نسبت به ارائه سرویس وایمکس اقدام کرد اما با توجه به پایان مهلت یک ساله‌اش موظف بود نسبت به دریافت پروانه از رگولاتوری اقدام کند.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن غیر مجاز شمردن فعالیت شرکت انتقال داده‌های رهام داتک در زمینه ارائه سرویس وایمکس گفت: با توجه به اینکه این شرکت در مهلت مقرر مجوز ارائه سرویس وایمکس را از رگولاتوری دریافت نکرده، مجاز به جذب مشتری و ارائه خدمات در این حوزه نیست و باید با مشتریان فعلی خود تسویه حساب کند.
وی افزود: درصورت عدم توجه شرکت انتقال داده‌های رهام داتک به اخطارهای رگولاتوری، فعالیت آن در زمینه ارائه سرویس متوقف شده و مشتریان این شرکت می‌توانند پس از تسویه حساب، خدمات وایمکس را از سایر اپراتورهای دارای پروانه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کنند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.