تهدید بازار کارت‌های تبریک از سوی شبکه‌های اجتماعی

ایسنا- شبکه‌های اجتماعی با مزایای بی‌شمار خود معایبی نیز دارند و با افزایش استفاده از آن‌ها برخی از صنایع دچار رکود شده‌اند که از آن جمله می‌توان به بازار کارت‌های تبریک اشاره کرد.

با افزایش سریع روند استفاده از شبکه‌های اجتماعی و همچنین تلفن‌های همراه دیگر کمتر کسی سراغ کارت‌های تبریک چاپی می‌رود و اغلب کاربران آنلاین از اینترنت و کارت‌های تبریک آنلاین برای تبریک گفتن به دوستان و آشنایان خود در مناسبت‌های مختلف استفاده می‌کنند.

این تغییر در روند استفاده از کارت‌های تبریک و دوری جستن از کارت‌های تبریک چاپی باعث شده است تا شرکت‌های تولید کننده چنین کارت‌هایی با چالش‌های فراوان روبرو شوند و حتی برخی از آنها مجبور به تعطیل کردن کسب و کار خود شوند.

شرکت هال‌مارک کارت در آمریکا یکی از این شرکت‌هاست و چند روز پیش اعلام کرد که کارخانه خود در شهر کانزاس سیتی را که یک سوم از کارت‌های تبریکش در آنجا تولید می‌شده است را تعطیل خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتد پرس، در پی این تعطیلی بیش از ۳۰۰ نفر از کارمندان و کارگران این کارخانه شغل خود را از دست خواهند داد.

پیت بارنی، معاون ارشد شرکت هال‌مارت کارت در این خصوص گفت: رقابت در بازار ما بسیار سنگین و سخت شده است و مردم دیگر از کارت‌های چاپی برای تبریک استفاده نمی‌کنند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک دهه گذشته فروش کارت‌های تبریک چاپی در آمریکا از شش به پنج میلیون عدد در سال کاهش یافته است.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.