تهدید کانادا به قطع کمک‌های مالی به فلسطین

۱۶م اسفند ،

وزیر امور خارجه کانادا تهدید کرد، در صورتی که فلسطین برای محاکمه رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه برود، کانبرا کمک‌های خود را به تشکیلات خودگردان متوقف می‌کند.

به گزارش ممتازنیوز، ایسنا به نقل از خبرگزاری فلسطین “معا” نوشت: جان برد، وزیر امور خارجه کانادا در سخنرانی خود در مقابل لابی رژیم صهیونیستی “آیپک” در آمریکا گفت: اگر تشکیلات خودگردان فلسطین به تلاش‌های خود برای محاکمه اسرائیل در لاهه ادامه دهد، با تهدیدهای جدی روبه‌رو خواهد شد.

روزنامه کانادایی “نشنال پست” نوشت: این اظهارات برد در زمانی مطرح شد که اختلافاتی در دولت فدرال کانادا در خصوص ادامه حمایت‌های ۱۰۰ میلیون دلاری از دولت فلسطین مطرح شده است.

در مقابل، صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین از این تهدیدها انتقاد و اعلام کرد: ما نمی‌دانیم که به چه سبب کانادا به صورت آشکارا مواضع خصمانه علیه ما اتخاذ می‌کند.

صائب عریقات در ادامه افزود: هر کس که از دادگاه‌های بین‌المللی می‌ترسد، باید اسرائیل را وادار کند که به جنایت‌هایش پایان دهد و وزیر امور خارجه کانادا باید نسبت به آنچه در فلسطین رخ می‌دهد، آگاه باشد و اظهارات وی مغایر با قوانین است.

وی خاطرنشان کرد: آیا وزیر امور خارجه کانادا از اقدامات نژادپرستانه اسرائیل که علیه فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد، آگاه است؟ این تبعیض نژادی حتی در جنوب آفریقا هم رخ نداده است.

مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان تغییر معیارهای کانادا شد و این کشور را مسئول اظهاراتی دانست که از مسئولان این کشور صادر می‌شود.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.