تهران پنج درجه سرد می‌شود/ پیش‌بینی گرد و خاک برای چند شهر

۲۸ام بهمن ،

مدیرکل پیش‌بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی نسبت به کاهش تا ۱۲ درجه‌ای دما در حداقل ۱۰ استان کشور اخطار داد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، مهندس عبدالرضا امیدوارشهری با اشاره به این که طی روز شنبه در استانهای اردبیل، گیلان و مازندران دمای هوا افزایش می‌یابد، افزود: از اواخر روز شنبه تا پایان روز یکشنبه در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران و سپس در ارتفاعات البرز و استان گلستان بارش باران و برف و کاهش دما رخ خواهد داد و در روز یکشنبه دمای هوا در استانهای فوق ۶ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد. همچنین در این روز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و خراسان شمالی دمای هوا ۳ تا ۵ درجه کاهش می‌یابد و سرعت باد نیز در این استان‌ها افزایش خواهد داشت.

وی افزود: در بعدازظهر شنبه تا اواسط یکشنبه در مناطق کوهستانی استانهای لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود که در این مدت در مناطق مرزی استانهای خوزستان و ایلام باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست. از سوی دیگر از اواخر یکشنبه و طی روز دوشنبه به سبب افزایش سرعت باد، خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در روز یکشنبه سامانه بارشی که در کشور مستقر است تنها در سواحل شرقی خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور فعال خواهد بود و در روز دوشنبه نیز بارش‌های پراکنده برای نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود که تا اواسط روز یکشنبه سرعت وزش باد در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز نسبتا شدید خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس آسمان تهران در روز یکشنبه نیمه ابری و وزش باد در ارتفاعات بارش پراکنده خواهد بود که حداقل و حداکثر دما به ۴ و ۱۱ بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه آسمان تهران نیمه ابری با وزش باد در ارتفاعات بارش پراکنده پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۴ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.