تهران ۱۱۰ میلیارد دلار ارز و طلا دارد

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در تازه ترین گزارش خود با اشاره به رقم ۱۰۹٫۷ میلیارد دلاری ذخایر ارزی و طلای ایران اعلام کرد ایران از این نظر در رتبه ۲۲ جهان و ۲ خاورمیانه قرار گرفته است.

فارس، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در این گزارش ذخایر ارزی و طلای چین را ۳۲۳۶ میلیارد دلار اعلام کرده که به این ترتیب این کشور بالاترین سطح ذخایر ارزی جهان را به خود اختصاص داده است.

 ژاپن و عربستان نیز با ذخایر ارزی و طلای ۱۰۶۳ میلیارد دلار و ۵۵۶ میلیارد دلار به ترتیب در رده های دوم و سوم از این لحاظ قرار گرفته اند.

ذخایر ارزی و طلای کشورهای روسیه ۵۱۳ میلیارد دلار، تایوان ۴۱۸، برزیل ۳۵۷، هند۳۴۵، کره جنوبی ۳۰۶، هنگ کنگ ۲۸۵ و سوئیس ۲۷۰ میلیارد دلار اعلام شد و این کشورها رتبه های چهارم تا دهم را به خود اختصاص دادند.

بنا بر این گزارش، ذخایر ارزی و طلای ایران نیز ۱۰۹٫۷ میلیارد دلار برآورد شده و این کشور در رتبه ۲۲ جهان و رتبه دوم خاورمیانه از نظر حجم ذخایر ارزی خود قرار گرفته است. 

لهستان با ۱۱۶ میلیارد دلار ذخیره ارزی یک پله بالاتر از ایران و ترکیه با ۹۶ میلیارد دلار یک پله پایین تر از ایران قرار گرفته اند.

ذخایر ارزی برخی کشورهای دیگر نیز به این شرح اعلام شده است: انگلیس ۸۲ میلیارد دلار، کانادا ۵۷، نروژ ۵۲، آمریکا ۱۳۲، فرانسه ۱۶۶، آلمان ۲۱۶، و آفریقای جنوبی ۵۰ میلیارد دلار. کشور آفریقایی تونگا نیز با ۴۰ میلیون دلار ذخیره ارزی در رتبه آخر قرار گرفته است.

در منطقه خاورمیانه نیز پس از عربستان و ایران به ترتیب کشورهای امارات با ۵۵ میلیارد دلار، عراق با ۵۳، لبنان با ۴۷، کویت با ۲۸، قطر با ۲۰، سوریه با ۱۵، عمان با ۱۲، اردن با ۱۲ و بحرین با ۵ میلیارد دلار قرار گرفته اند.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.