تهیه دستورالعمل وحدت رویه برای هیئت های نظارت بر سازمان های مردم نهاد

به گزارش خبرگزاری مهر علیرضا افشار قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی در دومین نشست فصلی کارشناسان مسئول سازمان های مردم نهاد استانداری های سراسر کشور اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد می بایست با دلسوزی حضور افراد برای تأسیس سمن جدید را به عنوان فرصت تلقی کنند و اگر این سمن ها در سطح استانی و شهرستانی فعالیت می کنند نسبت به اصلاح اشکالات و فرآیند ثبت به عنوان خدمتی ارزنده و الهی همکاری کنند.

وی گفت : دوام و بقای کشور در گرو حفظ سرمایه اجتماعی و انسانی به عنوان مهمترین سرمایه کشور می باشد.

وی با اشاره به وجودحدود ۱۷ هزار مؤسسه مردم نهاد در مقایسه با آمار میلیونی بعضی کشورها با جمعیت مشابه ایران و اثر بخشی مشارکت های سازمان یافته نسبت به مشارکت های فردی گفت: در قالب توسعه سازمانهای مردم نهاد مشارکت مردم از کیفیت بهتری برخوردار خواهد بود.

دبیر شورای اجتماعی کشور افزود: با توجه به اینکه مشارکت جویی یکی از عوامل مؤثر در ارتقاء نشاط اجتماعی است می بایست زمینه توسعه آن در بین مردم فراهم شود هرچند شرکت در راهیمایی ها ، انتخابات و عضویت آنها در بسیج ، هیئت های مذهبی و سایر تشکل های دینی از مصادیق مشارکت جویی مردم است.

وی با تأکید بر برپایی نمایشگاه ها و همایش های سازمان های مردم نهاد در اغلب استان ها گفت: با ایجاد تعامل بین سازمان های مردم نهاد ودستگاه های اجرایی بخش آموزش و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد توسعه می یابد.

افشار تأکید کرد: می بایست فرهنگ استفاده از کم هزینه ترین روش و فعالیت در حوزه های خیریه نهادینه شود.

رئیس شورای مرکزی نظارت بر سازمان های مردم نهاد کشور گفت: برگزاری جلسات تخصصی با مؤسسات دارای زمینه های مشارکت نظیر امور بهداشتی ، فرهنگی ، خیریه و انجمن های دولتی وموجب ایده پردازی در بین سازمان های مردم نهاد می شود و سازمانها از کیفیت مطلوب تری برخوردار خواهند شد.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: زمینه اجرایی شدن قانون وحدت رویه در بین سازمان های مردم نهاد توانمندسازی است و دراین زمینه این سازمان ها می توانند تعامل خوبی با دستگاه های اجرایی داشته باشند.

در پایان این مراسم علیرضا افشار با اهدای لوح به مدیران کل اجتماعی و فرهنگی وکارشناسان مسئول برتر سازمانهای مردم نهاد استان های آذربایجان شرقی ، اردبیل ، قزوین ، خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، مازندران و یزد به جهت برگزاری همایش های منظم ، ارسال گزارش های تخصصی و برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزش برای سازمان های مردم نهاد تقدیر کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.