تهیه طرح جامع فرودگاهی کرمان، آمادگی برای جذب ۶ میلیون مسافر

نقشه راهبردی اجرای طرح جامع فرودگاهی کرمان برای جذب ۶ میلیون مسافر توسط مشاور این طرح ابلاغ شد.

به‌گزارش  سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه کرمان طی جلسه ای با حضور مسئولین فرودگاهی و مشاور طرح، در خصوص ابعاد مختلف طرح جامع فرودگاهی کرمان بحث و تبادل نظر شد.

طرح جامع فرودگاه کرمان، طرحی است ۲۰ ساله است که ابعاد مختلفی از جمله پردیس تجاری، هتل فرودگاهی، توقفگاه مدرن طبقاتی، مجموعه فرهنگی تفریحی، ایرتاکسی، کانون آموزش هوانوردی و … در افق آینده آن در نظر گرفته شده است. 

به گفته «سرکشیکی» نماینده مشاور این طرح، فرودگاه بین‌المللی کرمان به لحاظ منطقه‌یی دارای پتانسیل‌های بی‌نظیری است و با احتساب جاذبه‌های گردشگری و سایر موارد جلب گردشگر می‌توان انتظار داشت که فرودگاه کرمان یکی از پرترددترین فرودگاه‌های کشور و پذیرای ۶ میلیون مسافر باشد. 

نماینده مشاور طرح جامع فرودگاهی کرمان فضای طراحی شده و مصوب طرح پایانه برای تبادل مسافر را ۲۰ هزار مترمربع عنوان و اضافه کرد: این وسعت فضا برای ۲۰ سال آینده کافی است اما تمهیدات لازم برای زمانی فراتر از ۲۰ سال اندیشیده شده است. 

سرکشیکی ادامه داد: فضای فعلی پایانه داخلی فرودگاه بین‌المللی کرمان برای پایانه کرو، CIP و بخش اداری تعیین شده است.

گفتنی است؛ تسهیل امور مسافرین، مراجعین و سکنه فرودگاهی و نیز استفاده از امکانات و تکنولوژی‌های روز دنیا یکی از ویژگی‌های مهم و بارز طرح جامع فرودگاه کرمان است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.