توافقات ایران و آژانس نویدبخش موفقیت‌های بزرگ است

۳۰م دیماه ،

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: توافقات پیش آمده در مذاکرات ایران و آژانس انرژی اتمی آغازگر موفقیت‌های بزرگ در مسئله هسته‌ای ایران خواهد بود.

“سید جلال فیاضی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران مذاکرات آتی ایران با ۱+۵ را به دو وجه سیاسی و فنی-حقوقی تلقی کرده و گفت: وجه سیاسی مذاکرات ایران با ۱+۵ می‌تواند به ایجاد تغییر رویکرد این گروه نسبت به سیاست‌های خصمانه آمریکا منجر شود.

وی تأکید کرد: تغییر مواضع گروه ۱+۵ نسبت به فعالیت‌‌های شوم و خصمانه آمریکا، می‌تواند سیاست‌های این گروه را از رویکرد تحریم و تهدید به یک رویکرد منطقی مبتنی بر تعامل تغییر دهد.

فیاضی با اشاره به توافقات آژانس انرژی اتمی با ایران بر سر مسئله هسته‌ای کشورمان، تصریح کرد: روند گفتگوهای ایران با آژانس می‌تواند بر مذاکرات آتی کشورمان با گروه ۱+۵ تاثیرگذار بوده و مسیر این مذاکرات را به سمت موفقیت سوق دهد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان با تاکید بر اینکه حل مسائل میان ایران و آژانس تاثیر بسزایی بر مذاکرات آتی ایران با گروه ۱+۵ خواهد داشت، خاطرنشان کرد: توافقات انجام شده در مذاکرات ایران و آژانس می‌تواند نتایج بهبودبخشی را بر وجوه سیاسی و حقوقی-فنی پرونده هسته‌ای ایران بگذارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.