توافق افغانستان و سریلانکا برای توسعه همکاری‌های دوجانبه

۳۰م آذر ،

افغانستان و سریلانکا توافق کردند همکاری‌های دو کشور در زمینه‌ امور دفاعی و آموزش و پرورش افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، زلمای رسول، وزیر امور خارجه‌ افغانستان که به سریلانکا سفر کرده است، پس از دیدار با جی. ال. پیریس، وزیر امور خارجه سریلانکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که به زودی دو کشور سفارتخانه‌هایی را در کلمبو و کابل تاسیس خواهند کرد.

وزیر امور خارجه سریلانکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با همتای افغانش اعلام کرد: دو کشور تمایل دارند همکاری‌هایشان در زمینه‌های مختلف افزایش یابد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همکاری‌های سیاسی با توجه به ارزش‌ها و ایدئولوژی‌های مشترک و مسائل اقتصادی از جمله محورهایی بودند که در ملاقات من با همتای افغانم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیریس اعلام کرد که دو کشور تمایل دارند همکاری‌هایشان در زمینه‌ صنایع دفاعی و آموزش و پرورش ارتقا یابد.

وی در ادامه اعلام کرد: ما دو توافقنامه امضا کرده‌ایم که محوریت آنها تحکیم روابط اقتصادی میان افغانستان و سریلانکا است. ما هم‌چنین دربارهٔ‌ همکاری‌ها در زمینه‌ی آموزش و پرورش به بحث و گفت‌وگو پرداختیم و خوشحالیم که می‌توانیم تجربیاتمان را در این زمینه به اشتراک بگذاریم.

وزرای امور خارجه دو کشور هم‌چنین بر سر همکاری‌های دفاعی و تحکیم روابط از طریق ایجاد سفارت توافق کردند.

وزیر امور خارجه افغانستان با اشاره به این‌ که کشورش به‌رغم خشونت‌ها شاهد پیشرفت و توسعه است، تاکید کرد: روابط افغانستان و سریلانکا برای دو کشور و منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.