توافق اولیه برای بازگشت خودروسازان خارجی به ایران

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 توافق اولیه برای بازگشت خودروسازان خارجی به ایران

توافق اولیه برای بازگشت خودروسازان خارجی به ایران

ممتازنیوز: در نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان خارجی حاضر در تهران توافقات اولیه برای بازگشت خودروسازان خارجی به ایران حاصل شد.

به گزارش ممتازنیوز، روز گذشته- شنبه- وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران نشستی را با نمایندگان خودروسازان خارجی حاضر در تهران برگزار کرد.
این نشست بیش از یک ساعت و نیم طول کشید و به گفته افراد حاضر دراین نشست به توافقات اولیه منجر شده است.
یکی از اعضای حاضر در نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان خودروسازان خارجی به ایسنا گفت: در این جلسه نمایندگان دو شرکت فرانسوی رنو و پژو برای بازگشت مجدد به صنعت خودروی ایران ابراز تمایل کرده‌اند.
وی با بیان این‌که نمایندگان پژو و رنو ابراز امیدواری کرده‌اند هر چه زودتر و با انجام شدن مقدمات لازم فعالیت خود را در صنعت خودروی ایران از سر گیرند، خاطرنشان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست از این موضوع استقبال کرد و گفت” رویکرد ایران در همکاری با خودروسازان خارجی با محوریت انتقال تکنولوژی، تولید خودروهای جدید و به ویژه صادرات خواهد بود”.
وی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست تاکید کرد “در مراودات تجاری سود دو جانبه مدنظر قرار دارد و هر خودروسازی که بتواند به رشد و پیشرفت صنعت خودروی ایران کمک کند با او همکاری خواهد شد”.
به گفته افراد حاضر در نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان خارجی، توافقات اولیه در این نشست برای بازگشت خودروسازان خارجی به ایران حاصل و مقرر شده پس از ماه دسامبر و لغو رسمی تحریم صنعت خودروی ایران، مذاکرات نهایی در این زمینه صورت گیرد و خودروسازان فرانسوی کار خود را در ایران آغاز کنند.
این مذاکرات در حالی صورت گرفت که همان روز – روز گذشته – در همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به شدت از شرکت پژو به دلیل عملکرد خود در گذشته و همراه شدن با تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران انتقاد کرد.
رضا رحمانی درعین حال خاطرنشان کرد که در شرایط جدید ایران آماده همکاری با تمام شرکت‌های خارجی از جمله شرکت پژو است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.