توافق خودروسازان بزرگ کشور با “چینی‌ها”

فروردین ۱۴۰۳

خودروسازان بزرگ کشور با خودروسازان چینی برای تولید چند مدل سواری چینی در ایران به توافق رسیدند.

خودروسازان بزرگ کشور با خودروسازان چینی برای تولید چند مدل سواری چینی در ایران به توافق رسیدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، پیش از این خبرهای در رابطه با آغاز مذاکرات خودروسازان بزرگ کشور با چینی‌ها برای تولید خودروهای چینی در ایران انتشار یافته بود.

در این زمینه عنوان شده بود که مدیرانی از دو گروه بزرگ خودروسازی کشور به چین رفته و در حال رایزنی با خودروسازان چینی برای همکاری مشترک می باشند. در این شرایط بعضی منابع آگاه از توافق خودروسازان بزرگ با چینی‌ها برای تولید خودروهای چینی در ایران خبر می‌دهند.

در این زمینه یک کارشناس صنعت خودرو در گفت‌و‌گو با ایسنا می‌گوید: مدیران دو گروه بزرگ خودروسازی کشور پس از پایان یافتن مذاکرات با شرکت‌های چینی به کشور بازگشته‌اند.

وی با بیان این‌که خودروسازان بزرگ برای تولید سواری‌های چینی در ایران با چینی‌ها به توافق رسیده‌اند، خاطرنشان می‌کند: طبق توافقات صورت گرفته، یکی از خودروسازان بزرگ کشور در هر یک از شرکت‌های زیرمجموعه خود، یک مدل خودروی سواری چینی را تولید خواهد کرد به‌گونه‌ای که هر مدل خودرو، متعلق به یک خودروساز چینی خواهد بود.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه می‌دهد: به این ترتیب با توجه به توافقات صورت گرفته تولید سواری‌های چینی در ایران حتمی خواهد بود البته این موضوع تاثیر مثبتی بر صنعت خودروی کشور نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که تولید سواری‌های ارزان قیمت چینی در ایران در کوتاه مدت سبب رشد فروش در دو گروه بزرگ خودروسازی خواهد شد، تصریح می‌کند: اما در درازمدت این اقدام حاصلی جز کاهش سطح صنعت خودروسازی ایران و دور شدن از هدف اصلی که همانا “خودروساز شدن” است، نخواهد داشت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.