توافق میان ایران و آرژانتین رژیم صهیونیستی را رسواتر خواهد کرد

۱۲ام بهمن ،

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: با امضای توافقنامه میان ایران و آرژانتین مطمئناً اگر شیطنتی صورت نگیرد، با انجام بررسی‌های دقیق، قطعاً دست داشتنِ عوامل رژیم صهیونیستی، در انفجار مرکز یهودیان در آرژانتین مشخص خواهد شد.

منصور حقیقت‌پور، نماینده مردم اردبیل و سرعین و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به امضای توافقنامه اخیر میان وزیر امور خارجه ایران و آرژانتین گفت: توافق میان ایران و آرژانتین به منظور تشکیل کمیته حقیقت‌یاب دربارهٔ پرونده آمیا امضا شده است.

وی افزود: بعد از انفجار در مرکز یهودیان در سال ۱۳۷۳، ایران را به دخالت در این مسئله متهم کردند در حالی که از همان ابتدا مشخص بود که سناریوی انفجار مرکز یهودیان در آرژانتین از سوی رژیم صهیونیستی طراحی شده و ایران هیچ نقشی در این قضیه نداشته است و نیازی به اینگونه اقدامات ندارد.

حقیقت‌پور ادامه داد: رژیم صهیونیستی در آن مقطع برای ایجاد فضاسازی، دست به نوعی خودزنی زده و با انفجار در مرکز یهودیان ایران را متهم کرد و دولت آرژانتین در آن دوران بلوغ لازم را نداشت تا با صبوری این موضوع را بررسی و عوامل آن را پیگیری کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به واکنش رژیم صهیونیستی به این توافق اظهار داشت: رژیم صهیونیستی نگران این است که دخالتش در این قضیه مشخص شود، هرچند رسوایی‌اش بر همگان روشن است.

نماینده مردم اردبیل و سرعین در پایان خاطرنشان کرد: مطمئناً اگر شیطنتی صورت نگیرد، با انجام بررسی‌های دقیق، قطعاً دست داشتنِ عوامل رژیم صهیونیستی، در انفجار مرکز یهودیان در آرژانتین مشخص خواهد شد.

گفتنی است انفجار مرکز همیاری یهودیان واقعه‌ای تروریستی در ۱۸ ژوئیه ۱۹۹۴ برابر با ۲۷ تیر ۱۳۷۳ بود که در جریان آن ۸۵ نفر از شهروندان یهودی تبار آرژانتینی جان خود را از دست دادند و بیش از دویست نفر زخمی شدند.

مرکز همیاری یهودیان نام ساختمان هفت طبقه‌ای در شهر بوئنوس آیرس بود که مرکز همکاری‌های اسرائیل و آرژانتین؛ وابسته به کمیته یهودیان آمریکا در آن قرار داشت.

آرژانتین، میزبان بزرگ‌ترین جامعه یهودیان در آمریکای لاتین است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.