توافق کی‌روش با فدراسیون فوتبال پرتغال

 کارلوس کی روش در سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ سرمربی تیم ملی فوتبال کشورش – پرتغال – بود اما در پی اختلاف با مسوولان فدراسیون این کشور به ویژه آرماندیو دکار والو، از سمت خود در آن زمان اخراج شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی اسپانیا- افه-، روزنامه های امروز دوشنبه پرتغال نوشته اند که با این توافق، مبلغ نهایی که کی روش به دلیل برکناری از مسئولیتش دریافت خواهد کرد، به دو میلیون یورو می رسد.

فدراسیون فوتبال پرتغال هم در بیانیه ای گفت که این توافق موجب می شود دعوای فدراسیون و سرمربی سابق، خارج از دادگاه حل شود.

دستگاه قضایی پرتغال قرار بود رسیدگی به شکایت کی روش را امروز دوشنبه آغاز کند.

بیانیه فدراسیون پرتغال تصریح می کند: این محاکمه اصلا به نفع تیم ملی و فوتبال پرتغال نبود.

این فدراسیون، کی روش را سپتامبر ۲۰۱۰ برکنار کرد و این اقدام خود را با از دست دادن اعتمادش نسبت به کی روش توجیه ساخت.

کی روش که در آن زمان سرمربی رئال مادرید بود، در سخنانی از نایب رییس فدراسیون فوتبال پرتغال انتقاد کرده و در یک مصاحبه، بطور مشخص،آرماندو د کار والو را به توطئه علیه خود با هدف اخراج از سرمربیگری تیم ملی کشورش متهم ساخته بود.

به نوشته خبرگزاری افه، این سخنان کی روش در واکنش به روند انضباطی ای مطرح شد که فدراسیون فوتبال پرتغال به ظن توهین وی به مقامات مبارزه با دوپینگ آغاز کرده بود.

مسئولان مبارزه با دوپینگ ماه می ۲۰۱۰ در مرحله مقدماتی جام جهانی آفریقای جنوبی از چندین بازیکن تیم ملی پرتغال آزمایش دوپینگ گرفته بودند.

پرتغال در مرحله یک هشتم جام جهانی در برابر اسپانیا تن به شکست داد و از دور مسابقات حذف شد.

پس از آن، ژیلبرتو مادائیل رییس وقت فدراسیون فوتبال پرتغال، اظهارات کی روش را نشانه بی احترامی وی به هیات فوتبالی که با آن قرارداد بسته بود، تلقی کرد و به عقیده وی، همین امر، برکناری کی روش را توجیه می ساخت.

کی روش پس از آن با فدراسیون فوتبال ایران برای هدایت تیم ملی به توافق رسید و همچنان این مسئولیت را در اختیار دارد.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.