توجه به تولید ملی در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ضروری است

‘محسن رضایی ‘‌شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هیچ راهی نداریم جز اینکه مراحل بعدی هدفمندی یارانه ها اجرا شود اما این امر مشروط بر نگاه به تولید ملی است .

وی افزود : بدون تقویت بخش تولید و اشتغال و توجه صرف به قیمت ها آثار تورمی در پی خواهد داشت .

رضایی خاطر نشان کرد : در محاسبه قیمت ها و تولید باید برنامه کامل انجام شود تا شاهد آثار تورمی در کشور نباشیم .

وی در پاسخ به سووال دیگر خبرنگار ایرنا در مورد تغییر در اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : بعد از تغییر اعضا بنابر جوان گرایی است .

وی ادامه داد :‌نیروهای جوان که وارد مجمع تشخیص مصلحت نظام شده اند در سیاست گذاری موثر خواهند بود.

**طرح تشکیل اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع پارس اسلامی در صورت ادامه تحرکات عربستان

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل اتحادیه کشورهای منافع پارس اسلامی را اقدام ایران در مقابل اقدامات عربستان در خصوص الحاق بحرین به این کشور اعلام کرد .

رضایی در مورد تشکیل اتحادیه کشورهای منافع پارس اسلامی افزود :‌مطالعات بر روی این طرح صورت گرفته اما اگر بتوانیم خود منطقه را به یک اتحادیه بزرگتر برسانیم بسیار بهتر خواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد :‌ طرح‌های ما از جنس اشغالگری یا لغو استقلال نخواهد بود.

رضایی درباره اقدامات احتمالی ایران درباره رفتارهای خصمانه عربستان برای الحاق کشور بحرین به سعودی و نقض استقلال آن کشور در منطقه گفت: نظر من این است که ما باید از استقلال بحرین دفاع کنیم.

وی افزود: بحرین کشوری است که باید مستقل بماند، چرا که کشوری است که وجود دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: البته اگر عربستان بخواهد به این شیوه ادامه دهد ممکن است تهران در مقابل به سمت یک اتحادیه متشکل از کشورهای مشترک المنافع که در طی ۲۰۰ سال گذشته که از ایران جدا شده‌اند تشکیل دهد.

رضایی گفت: متاسفانه در گذشته تعداد زیادی از استان‌های ما را از ایران جدا کردند. البته باید به این نکته توجه کرد که ما به دنبال وابستگی فیزیکی و لغو استقلال آنها نیستیم اما اگر این سیاست‌ها ادامه پیدا کند ممکن است ایران به سمت تشکیل این اتحادیه حرکت کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اصولا پیشنهاد ما این است که به این سمت حرکت نشود و زمینه‌ای به وجود نیاید که چنین قطبی شکل بگیرد.

وی در ادامه گفت: تمام کشورهای منطقه می‌توانند یک قطب باشند یعنی یک منطقه واحد سیاسی متشکل از ایران، عربستان و ترکیه شکل بگیرد.

وی افزود: همه کشورها می‌توانند محور این اتحاد باشند اما اگر عربستان به این شکل بخواهد ادامه بدهد ما نمی‌توانیم در مقابل آن سکوت اختیار کنیم .

۱۵۹۲

سیام **۱۷۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۶۷۲۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.