توجه به حوزه پژوهش در اتفاقهای هنری اهمیت ویژه ای دارد

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

مرادخانی در اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان:

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به مسئولان فرهنگی شهر مریوان قول دادیم تا برای ایجاد و بازسازی فضاهای فرهنگی شهر مریوان مانند سالن تئاتر، هنرستان و نگارخانه‌ها کمک لازم را انجام دهیم تا شرایط برای فعالیت گروه‌های هنری در این شهر مهیا شود.

به گزارش هنرآنلاین، علی مرادخانی در حاشیه مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم انجام شده تا بخش پژوهشی و علمی به این جشنواره افزوده شود چرا که توجه به حوزه پژوهش در اتفاقهای هنری اهمیت ویژه ای دارد.

وی با تشکر از همراهی اعضای شورای شهر مریوان، فرمانداری و شهرداری این شهر برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره افزود: در مجموع برگزاری هر اتفاق هنری با بعضی مشکلات همراه است ولی گروههای تئاتر خیابانی استقبال خوبی از این جشنواره داشتند.

مرادخانی با اشاره به اینکه همزمان با برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، پارک “شانو” در این شهر افتتاح شد گفت: در واقع این مجموعه با نام پارک تئاتر امروز در مراسمی افتتاح شد و امیدواریم نام گذاری این پارک به نام تئاتر خیابانی سبب توجه بیش از پیش به این هنر ارزشمند شود.

معاون هنری وزیر ارشاد تاکید کرد: در سال آینده جشنواره تئاتر مریوان به بهترین شکل برگزار شده و به لحاظ بین المللی تقویت خواهد شد.

وی با اشاره به حضور دو گروه تئاتر خیابانی از کشور عراق و یک گروه از ترکیه و همچنین حضور یکی از اساتید حوزه تئاتر کشور آذربایجان در جشنواره مریوان اظهار داشت: با دایمی شدن دبیرخانه این جشنواره از سال آینده مقدمات حضور گسترده گروههای تئاتر بین المللی در این اتفاق هنری فراهم می گردد.

هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور ۱۸ گروه نمایشی داخلی و ۳ گروه خارجی در بخش رقابتی و ۹ گروه نمایشی در بخش غیر رقابتی دقایقی صبح امروز با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی مریوان به کار خود پایان داد.

داوری آثار برگزیده هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان بر عهده قطب‌الدین صادقی، حسین مسافرآستانه و اردشیر صالح‌پور بود.

انتهای پیام/۵۳

 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.