توحیدی: کار صنفی از خود گذشتگی می‌خواهد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

گزارشی بر حاشیه های صنوف خانه سینما؛

فرهاد توحیدی معتقد است؛ با عزم جدی‌تر برای حل و فصل مشکلات صنفی در خانه سینما باید اقدام کرد.

سرویس سینما هنرآنلاین / طی هفته‌ای که گذشت بازار نقد و انتقادات در خانه سینمایی‌ها نسبت به قبل شدت گرفت و صنوف خانه سینما تحت تاثیر حواشی ایجاد شده از سوی اعضای سابق خود بودند، در اولین اقدام مهدی فخیم‌زاده عضو شورای مرکزی کانون کارگردانان طی نامه‌ای انتقادات شدیدی از صنف کارگردانان و پشت پرده هم صنف‌های خود را مطرح کرد. از سوی دیگر رییس انجمن منتقدین، طهماسب صلح‌جو از ریاست انجمن استعفا داد و حرف و حدیث‌های بسیاری در خصوص استعفای او در رسانه‌ها به میان آمد.

خانه سینما که بعد از بازگشایی و تشکیل جلسات شورای مرکزی صنف‌های مختلف به یک انسجام و وحدتی رسید اما به تازگی دامنه این اختلافات شدت گرفته است و حاشیه‌های بسیاری را به بار آورده است. 

فرهاد توحیدی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین در خصوص این حواشی که بر خانه سینما سایه انداخته است گفت: من این اتفاقات را مربوط به خانه سینما نمی‌بینیم و معتقدم روشنگری به نفع سینمای ایران است اما این اظهارات باید در چهارچوب و قاعده مشخصی باشد. مسائل داخل صنفی را باید در خود صنف حل کرد و نباید گذاشت که این اتفاقا سبب زیر سوال رفتن آن صنف شود.

توحیدی ادامه داد: من با شناختی که از صنف کارگردانان داشتم و اطلاعاتی که به من رسیده است، با فرمایشات آقای مهدی فخیم زاده موافق نیستم. در مورد آقای صلح‌جو هم می‌توانم بگویم که ایشان یکی از سینمایی‌نویسان خوب و کار بلد می باشند، خودشان در مصاحبه خود گفته بودند که من در شورای مرکزی در اقلیت بودم.، وقتی همه در شورای مرکزی یک نظر را دارند، قاعدتا نظر مخالف در اقلیت قرار می‌گیرد.

توحیدی عنوان کرد: من معتقدم کار صنفی انجام دادن یک سری از خود گذشتگی‌ها می‌خواهد و این منافع جمعی است که حرف اول را می‌زند. شما در صنف هر چه قدر هم که کار کنی سود شخصی نخواهی برد. کسانی که نتوانند از عهده این ماجرا خارج آیند عطای کار صنفی را به لقایش خواهند بخشید.

توحیدی یاد آور شد: خانه سینما را طی سال‌های قبل در مقابل مدیریتی که می‌خواست آن را تصرف کند حفظ کردیم و امروز که شرایط هموار شده است، نباید خودمان بگذاریم که نابود شود. این اختلافات ناشی از خوی و خصلت و نفسانیت ما است ، این نکته شامل حال من نیز خواهد شد. گمان من بر این است که باید این خصلت را کنار گذاشت و با عزم جدی‌تر برای حل و فصل مشکلات اقدام کرد.

 

انتهای پیام/۵۵
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.