تورم آمریکا روندقیمت طلا را مشخص می کند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که انتشار یافتن گزارش مربوط به وضعیت نرخ تورم آمریکا طی ماه قبل تا حد بسیاری روند تحولات قیمت طلا در کوتاه مدت را مشخص خواهد کرد

خبراقتصادی:به گزارش پایگاه اینترنتی طلا ،نیوز ایندکس، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت ممکن است تحت تاثیر عواملی مثل تشدید بحران سیاسی اوکراین، کاهش ارزش دلار و افت شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افزایش بیشتری روبرو شود.

بر اساس این گزارش مجموع این عوامل طی هفته قبل سبب شد تا قیمت جهانی طلا با رشد ۱٫۲ درصدی روبرو شده و به مرز ۱۳۲۰ دلار برسد. البته به نظر می رسد روند نزولی ارزش دلار کوتاه مدت و مقطعی باشد و عاملی که شاید بتواند سبب افزایش قیمت طلا در میان مدت و بلند مدت شود تقاضای هند و چین خواهد بود.

انتشار آمارهای مربوط به وضعیت نرخ تورم آمریکا طی ماه قبل نیز تا حد بسیاری بر نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت موثر است. گرچه قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ درصد رشد داشته ولی هنوز بسیاری از بانک های سرمایه گذاری جهان بر این باورند که روند تحولات قیمت طلا نزولی خواهد بود چرا که هنوز بخش بسیاری از سرمایه گذاران آمریکایی تمایلی برای سرمایه گذاری در بازار طلا ندارند.

قیمت طلا هنوز حدود ۳۰ درصد با اوج خود یعنی ۱۹۲۰ دلار در سپتامبر ۲۰۱۱ میلادی فاصله دارد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.