توزیع تبلت در مدارس از سال آینده

۲۱خردادماه،

ممتازنیوز: رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از توزیع آزمایش تبلت در برخی از مدارس استان ها در صورت تأیید هیئت علمی وزارت آموزش و پرورش از سال تحصیلی آینده خبر داد.

نوری افزود: بحث تبلت به عنوان یکی از ابزارهایی که می تواند در مدارس هوشمند مورد استفاده قرار گیرد به صورت آزمایشی کلید خورده تا بر اساس سیر تکنولوژی آموزشی و مطالعاتی که حاصل تدوین استراتژی وزارت‌ آموزش و پرورش است، اجرایی شود.

وی در ادامه تصریح  کرد: بر اساس مطالعات انجام شده و ملاحظات صورت گرفته توسط تعدادی از همکاران در کشورهای خارجی نظیر ترکیه و هند و کره جنوبی و بررسی های انجام شده این نتیجه گرفته شد که به عنوان یکی از ابزارهای جدید مدارس هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه اظهار داشت: طرح توزیع تبلت در مدارس نوشته شده و پایان سال ۹۱ به اتمام رسید و امسال نیز بر اساس زمانبندی اعلام شده اعتبار آن نیز تأمین شود تا سه کلاس شهر تهران در طرح تابستان امسال در مدارس جنوب شهر اجرایی شود تا زوایای این طرح بررسی و بایدها و نبایدهای آن لحاظ شود.

نوری با اشاره به محتوای این تبلت ها بیان داشت: در این تبلت ها از محتوای نوشتاری نظیر دانش نامه تا محتوای دیداری و شنیداری تعاملی که در قسمت های مختلف این شبکه وجود دارد، نظیر بانک فیلم در نظر گرفته شده تا دانش آموزان تحت نظارت معلم از این وسیله بهتر استفاده کنند و سرعت یادگیری را بالاتر ببریم.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت های این تبلت ها نسبت به نمونه های مشابه آن در بازار عنوان داشت: برای هر وسیله ای که برای استفاده در آموزش و پرورش در نظر گرفته می شود باید مقررات خاصی نیز برای آن در نظر گرفته شود و متأسفانه در تولید ابزار الکترونیکی تاکنون وسیله ای برای دانش آموزان ساخته نشده که خواسته ما این است که این کار انجام شود و این وسیله بر اساس شرایطی که وجود دارد کاملاً باید دانش آموزی اجرا شود و مواردی در حین پایلوت در این زمینه بر روی این تبلت ها اجرا می شود.

نوری خاطرنشان کرد: در صورت تأیید این طرح و تخصیص اعتبارات لازم از ابتدای سال تحصیلی آینده در تعدادی از استان ها اجرا خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.