توزیع سیم‌کارت رایگان در میان دانش‌آموزان همدانی و واکنش مسوولان و اولیاء

توزیع سیم‌کارت رایگان در میان دانش‌آموزان همدانی و واکنش مسوولان و اولیاء

 مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از توزیع سیم‌کارت‌ها در میان دانش‌آموزان ابراز نارضایتی کرد.

«عباس حسنی‌محتشم» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،منطقه همدان، اظهار کرد: دانش‌آموزان در دوره‌ حساسی از زندگی به‌سر می‌برند که این دوره باید به‌درستی مدیریت شود از این‌رو در اختیار قرار دادن تلفن همراه به دانش‌آموزان کار درستی نیست.

وی با بیان این‌که دانش‌آموزان اجازه بردن تلفن همراه در مدارس حتی در کلاس‌های فوق برنامه را ندارند، ادامه داد:این حرکت شبکه‌های خدماتی حاکی از بی‌توجهی به خانواده‌ها و مجموعه آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر این‌که توزیع این سیم‌کارت‌ها، به آموزش و پرورش ربطی ندارد، افزود: البته پیش از این شبکه‌های خدماتی تلفن همراه، در پی همکاری آموزش و پرورش برای توزیع این سیم‌کارت‌ها بودند اما با مخالفت آموزش و پرورش مواجه شدند.

حسنی‌محتشم با اعتقاد به این‌که دانش‌آموزان آینده‌سازان جامعه هستند، ادامه داد: بسیاری از خانواده‌ها نسبت به این دوره سنی فرزندانشان بسیار حساس هستند.

وی با اشاره به قرار گرفتن در فصل تابستان مجدداً تاکید کرد:توزیع رایگان سیم‌کارت‌ها در شبکه‌های خدماتی تلفن همراه با ارائه کارت ملی و مشخصات کار صحیحی نسیت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان یادآورشد: هیچ دانش‌آموزی اجازه به‌همراه داشتن گوشی تلفن همراه در مدرسه را ندارد و امسال نیز براساس قوانین موجود چون گذشته با فرد متخلف برخورد می‌شود.

حسنی‌محتشم با ابراز خرسندی از همکاری خانواده‌ها با مجموعه آموزش و پرورش گفت: خانواده‌ها عضوی از آموزش و پرورش هستند از این‌رو امید می‌رود مانع از گرفتن سیم‌کارت برای فرزندانشان شوند.

***توزیع سیم‌کارت‌ها در میان دانش‌آموزان مخالف تمایلات خانواده‌ها

ولی یک دانش‌آموز۱۳ ساله با ابراز ناخرسندی از توزیع سیم‌کارت‌ها گفت: خانواده‌ها نسبت به تربیت فرزندانشان حساسند از این‌رو طرح توزیع سیم‌کارت‌ در میان دانش‌آموزان را درست نمی‌دانند و قطعاً مانع از در اختیار قرار دادن تلفن همراه به آنها می‌شوند این عملکرد کاملاً مغایر با نگرش خانواده‌هاست.

وی افزود: توزیع این سیم‌کارت‌ها روحیه فرزندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در صورت مخالفت خانواده‌ها با خرید سیم‌کارت فرزندان به دوگانگی دچار می‌شوند.

این ولی دانش‌آموز تصریح کرد: اگرچه برخی خانواده‌ها مخالف خرید گوشی تلفن همراه برای فرزندانشان هستند اما متاسفانه توزیع رایگان سیم‌کارت، فرزندان را به گرفتن سیم‌کارت بدون مشورت با خانواده‌ها تشویق می‌کند.

وی گفت: پسرم دوره راهنمایی را طی کرده است و تاکنون متقاضی خرید تلفن همراه نبوده است اما با توزیع سیم کارت‌های رایگان بدون مشورت با خانواده نسبت به گرفتن سیم‌کارت اقدام کرد.

ولی این دانش‌آموز خاطرنشان کرد: در آستانه بازگشایی مدارس انتظار می‌رود مدیران مدارس در ساعات حضور دانش آموزان در مدرسه با خانواده‌ها هماهنگی و ارتباط بیشتری داشته باشند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.