توزیع رایگان سیمکارت همراه اول بین دانش آموزان خراسان شمالی

توزیع رایگان سیمکارت همراه اول بین دانش آموزان خراسان شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: توزیع سیم کارت‌های دانش آموزی سبب گسترش آسیب‌های اجتماعی در بین محصلین می‌شود.
محمد وحیدی در گفتگو با مهر، در مورد توزیع رایگان سیم کارت‌های «دانش» در بین دانش آموزان مدارس ابتدایی و راهنمایی خراسان شمالی افزود: این موضوع با وجود مخالفت آموزش و پرورش و همزمان با آغاز تعطیلات تابستانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در جریان توزیع این سیم کارت‌ها، شرکت مورد نظر، آموزش و پرورش را در عمل انجام شده قرار داد، اظهار داشت: شرکت توزیع کننده با این عمل سبب غافلگیری آموزش و پرورش شده و توزیع سیم کارت‌های رایگان، همزمان با شروع فصل تعطیلات و دوری دانش آموزان از مدرسه، فعالیت‌های فرهنگی آموزش و پرورش را خنثی می‌کند.

وحیدی تصریح کرد: مضرات استفاده از تلفن همراه در بین دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی بسیار بیشتر از مزایای آن بوده و به همین علت نیز آیین نامه‌های تحصیلی استفاده از تلفن همراه را در مدارس ممنوع اعلام کرده است.

وی توزیع سیم کارت‌های دانش آموزی را سبب گسترش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: استفاده دانش آموزان از تلفن همراه، در حالی که فرهنگ سازی خاصی در این زمینه صورت نگرفته و از طرف دیگر نیز دانش آموزان در این سن قدرت تشخیص مناسب ندارند؛ مطمئنا در آینده سبب بروز مشکلاتی برای خانواده‌ها و مدارس می‌شود.

این مسئول با اشاره به آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده از تلفن همراه در بین دانش آموزان تصریح کرد: علاوه بر آسیب‌های اخلاقی، توزیع سیم کارت‌های دانش آموزی سبب تحمیل هزینه‌های اقتصادی فراوان نظیر خرید گوشی و هزینه‌های مکالمات خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه بر اساس دستورالعمل‌های آموزشی داشتن تلفن همراه در مدارس غیرقانونی است، اظهار داشت: در سال‌های گذشته که سیم کارت‌های رایگان در بین دانش آموزان توزیع نشده بود مدیران و مسئولان مدارس با مسئله تلفن همراه دانش آموزان و برخورد با محصلان خاطی مشکلات بسیاری داشتند و به نظر می‌رسد با توزیع رایگان آن در تابستان سال جاری نیز، این مشکلات بسیار بیشتر و فراگیرتر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه این نهاد با توزیع رایگان سیم کارت در بین دانش آموزان مخالف است، تصریح کرد: مسئولان مدارس استان در سال تحصیلی جدید با جدیت بیشتری با دانش آموزانی که تلفن همراه داشته باشند برخورد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیم کارت‌های رایگان «دانش» در خراسان شمالی به تعداد فراوان در بین دانش آموزان مدارس ابتدایی و راهنمایی توزیع شده است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.