توزیع کتاب‌های درسی دانش آموزان تهران و البرز از ۱۸ شهریور

آموزش > متوسطه
کتاب‌های درسی مقاطع راهنمایی و دبیرستان برای سال تحصیلی ۹۲ – ۹۱ از فردا (شنبه ۱۸ شهریور) در سطح استان‌های تهران و البرز توزیع می‌شود.

به گزارش مهر، توزیع کتاب‌های درسی دانش آموزان در حالی از روز شنبه ۱۸ شهریور ماه جاری از طریق فروشگاههای لوازم التحریر در سطح استان‌های تهران و البرز آغاز می شود، که توزیع این کتاب‌ها از ۱۲ شهریور در سایر استان‌های کشور آغاز شده است.

بر اساس همین گزارش، ۹۹۱ عنوان کتاب درسی در ۱۳۱ میلیون جلد، از طریق ۵۴۰۰ کتابفروشی در سراسر کشور در اختیار بیش از ۱۲ میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی قرار می‌گیرد.

قیمت کتاب‌های درسی

همچنین قیمت کتابها به تفکیک پایه‌های تحصیلی، می‌بایست در کتابفروشی‌ها نصب شود.

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، کتاب‌های پایه اول و دوم ابتدایی ۴۵۰۰ تومان، سوم ابتدایی ۶۳۰۰ تومان، چهارم ابتدایی ۵۹۰۰ تومان، پنجم ابتدایی ۶۲۰۰ تومان، ششم ابتدایی ۶۷۰۰ تومان، دوم راهنمایی ۷۴۰۰ تومان ، سوم راهنمایی ۸۱۰۰ تومان، پیش دانشگاهی تجربی، ریاضی و انسانی ۶۱۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

اعلام شماره تماس شکایت

چنانچه شهروندان نسبت به توزیع و محتوای کتاب شکایتی دارند می‌توانند با شماره تلفنهای ۸۸۸۲۷۷۷۸ و ۴۴۹۸۷۹۷۳ تماس بگیرند.

۶۳ عنوان کتاب در قالب لوح فشرده

تمامی متون کتاب‌های درسی به صورت PDF روی سایت قرار گرفته است. همچنین ۶۳ عنوان کتاب شامل ۵۱ عنوان کتاب فنی و حرفه‌ای و کاردانش و ۱۲ عنوان کتاب راهنمایی و دبیرستان به صورت لوح فشرده درآمده که این لوح‌ها نیز همراه کتاب به دانش آموز تحویل داده می شود.

تک فروشی از ۱۵ مهر

تک فروشی کتاب‌های درسی دانش آموزان از ۱۵ مهر ماه در فروشگاه‌ها آغاز می‌شود. ضمن آنکه زمان مرجوعی کتاب‌های درسی به مراکز توزیع کتاب از سی‌ام آذر است.

توزیع کتاب‌های درسی در خارج از کشور

علی اصغر یزدانی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش از آغاز توزیع و ارسال کتاب‌های جدید‌التالیف مقاطع ششم و دوم ابتدایی و همچنین سایر مقاطع در بین مدارس خارج از کشور خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم برای توزیع کتاب‌های درسی در مدارس ایرانی خارج از کشور انجام شده و هم اکنون تمامی کتاب‌هایی که به چاپ رسیده است بین مدارس خارج از کشور توزیع می‌شود.

وی درباره کتاب‌های جدیدالتالیف دوم و ششم ابتدایی افزود: کتاب‌های جدید التالیف دوم و ششم ابتدایی نیز همانند سایر مقاطع چاپ و بین دانش آموزان در حال توزیع است.

هم اکنون بیش از ۱۷ هزار دانش آموز ایرانی در ۱۴۸ مدرسه ایرانی در ۸۳ کشور جهان مشغول تحصیل هستند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.