توسط مهندسان ایران خودرو: دستگاه آزمون الکترونیک خودروساخته شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دستگاه آزمون الکترونیک خودروهای تولیدی که تا قبل از تشدید تحریم ها برای پژو ۲۰۶، از فرانسه تامین می شد، توسط کارشناسان ایران خودرو برای تست کلیه محصولات تولیدی در داخل شرکت ساخته شد.

خبراقتصادی: فرید ترابی معاون مهندسی فرایند تولید ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: این دستگاه، قبلا تنها در اختیار پژو بود و توسط شرکت اکتیا به ایران خودرو داده می شد، اما با قطع رابطه دو شرکت، پژو این دستگاه را به ایران خودرو نداد.

وی افزود: دستگاه تست الکترونیکی خودروهای تولیدی  که یک و نیم میلیون یورو قیمت داشت، با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان طراحی و ساخته شد که به صورت آزمایشی در سایت های بابل و خراسان کار می کند و برای بهبود و ارتقای آن به طور مداوم تست می شود.

ترابی از به کارگیری دستگاه تست الکترونیکی محصولات تولیدی که بسیاری  ایرادهای حین تولید محصول را می بیند، در سایت اصلی ایران خودرو در آینده نزدیک خبر داد.

معاون مهندسی فرایند تولید، افزایش ظرفیت تولید بدنه رانا از روزانه ۳۰۰ دستگاه، به ۴۲۰ دستگاه را از جمله رویدادهای جدید در سیستم تولید ایران خودرو عنوان کرد و گفت: این کار با تجهیز خط بدنه رانا به اتوماسیون و سیستم های رباتیک انجام شده است.

وی از اجرای همین پروژه برای خط دنا نیز خبر داد و گفت: مهندسی فرایند تولید متعهد شده تا اواخر امسال خط دنا به طور کامل نصب و تولید محصول آغاز شود.

ترابی افزود: قالب های خط دنا ۷۰ تا ۸۰ درصد ساخته شده، برنامه قطعات تزییناتی نیز به همین ترتیب با ساپکو پیش می رود و اواخر تابستان تولید نمونه ها آغاز می شود. 

وی از نهایی شدن قالب ها و نقشه های تولید وانت پی. یو. وان. نیز خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا اواخر امسال قالب ها ساخته شده و محصول به بازار بیاید.

ترابی افزود: طراحی جزییات قطعات این وانت در دست اتمام است و این محصول از کلاس و استاندارد بسیار بالاتری برخوردار است .

معاون مهندسی فرایند تولید ایران خودرو وانت سمند را دیگر محصول جدید ایران خودرو عنوان کرد که طراحی نهایی قطعات آن در حال انجام است و بعد از ساخت قالب ها و خطوط تولید، صنعتی سازی خواهد شد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.