توسعه‌دهندگان به دلایل امنیتی فعلا به اسکنر اثر انگشت iPhone 5S دسترسی ندارند

ممتازنیوز:

smart_hero_mba_11

یکی از ویژگی‌های برجسته یا برجسته‌ترین ویژگی آیفون ۵S که به تازگی معرفی شد می‌تواند حسگر اثر انگشت آن باشد که Touch ID نامیده می‌شود. فعلا فقط می‌توان از آن برای باز کردن قفل گوشی و خرید از iTunes استفاده کرد. فیل شیلر گفته که فعلا توسعه‌دهندگان نمی‌توانند از این حسگر در نرم‌افزارهایشان استفاده کنند و حتی حاضر نشده که زمان آزاد شدن آن برای توسعه‌دهندگان را اعلام کند.

از نظر امنیتی طبیعتا کار درستی است و اگر به توسعه‌دهندگان دسترسی داده شود، ممکن است برخی سوء استفاده بکنند و از این طریق به جاسوسی بپردازند. اگر شما پسوردتان را از دست بدهید می‌توانید چندین و چند بار آن را تغییر دهید اما آیا می‌شود با اثر انگشت هم چنین کاری کرد؟

حتی اپل هم به اثر انگشت دسترسی ندارد و اثر انگشت فقط در دستگاه ذخیره می‌شود و جایی آپلود نمی‌شود. پس جای تعجب نیست که اپل این دسترسی را به توسعه‌دهندگان نداده است. ممکن است در آینده اپل بتواند کاری کند که توسعه‌دهندگان بتوانند از Touch ID استفاده کنند ولی به اثر انگشت شما دسترسی نداشته باشند.

البته شاید این روزها خبرهایی در مورد NSA خوانده باشید و بعید نیست اپل زیر بار آن‌ها برود و NSA هم کلکسیونی از اثر انگشت‌ها را جمع آوری کند!

GSMArena

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.