توسعه آموزش‌های مجازی و واحدهای الکترونیکی در دانشگاه

۲۸م اسفند ،

14-471.jpg

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از صدور حکم پیمانی موقت برای متقاضیان عضویت در کادر هیئت علمی که فرآیند بررسی صلاحیت علمی یا عمومی آنان به سبب تغییر روند جذب ناتمام مانده است، خبر داد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، حسین بلندی با اعلام این خبر گفت: بر اساس توافق دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آن دسته از متقاضیان عضویت در کادر هیئت علمی که به سبب تغییر روند جذب و لازم‌الاجراشدن فرآیند جذب مطابق با آیین‌نامه جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی صلاحیت علمی یا عمومی آنان در سال‌های قبل ناتمام مانده بود،‌ برای آنها حکم یکساله پیمانی موقت از ۲۰ اسفندماه امسال صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه پرونده این اشخاص برای اخذ تاییدیه به مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم تحویل می‌شود، اظهارداشت: ‌ در صورتی که هیئت مرکزی جذب نتواند طی مدت یکسال نسبت به اعلام نظر قطعی خود برای این متقاضیان اقدام کند احکام نامبردگان به مدت یکسال دیگر قابل تمدید است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه‌داد: پس از تأیید نهایی توسط هیئت مرکزی جذب احکام پیمانی موقت از زمان صدور آن به پیمانی قطعی تبدیل خواهد شد.

توسعه آموزش‌های مجازی و واحدهای الکترونیکی در دانشگاه آزاد اسلامی

همچنین بلندی،‌ معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه روسای تازه و سابق واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی که در سالن اجتماعات این واحد برگزار شد، گفت: آموزش‌های مجازی و واحدهای الکترونیکی در این دانشگاه توسعه می‌یابد.

وی گفت:‌ در طول یکسال اخیر در معاونت آموزشی علاوه بر بررسی پرونده‌های جذب اعضای هیئت علمی مربوط به سال‌های ۸۷، ۸۸ و ۸۹ ارتقاء ۴۶۰ تن از مربی به استادیاری نیز انجام شده است.

بلندی ادامه‌داد: کارگاه‌های آموزشی در تمام مناطق برای بازنگری و تدوین برنامه‌های درسی تازه در سال ۹۱ برگزار شد.

وی از بازنگری برنامه‌های درسی به عنوان مهمترین مسئله پیش روی معاونت آموزشی یاد کرد و افزود: بازنگری سرفصل‌های آموزشی که از عوامل موفقیت دانشگاه است، در دستور کار قرار داده‌ایم.

بلندی با اشاره به اینکه بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌ها را در معاونت آموزشی به واحدها و مراکز دانشگاهی واگذار کردیم، گفت:‌ سازمان مرکزی ستادی برای برنامه‌ریزی، مدیریت و نظارت است.

وی از توسعه آموزش‌های مجازی و واحدهای الکترونیکی در دانشگاه آزاد اسلامی خبرداد و گفت:‌ از سال ۹۲ از آموزش‌های مجازی بصورت گسترده‌ای استفاده خواهیم کرد.

به گفته­ وی دانشگاه آزاد اسلامی امسال نسبت به فراخوان جذب ۱۸۰۰ عضو هیئت علمی اقدام کرده است.

بلندی به تشکیل شورای عالی نظارت با چهار کمیته دانشجویی، فرهنگی، پ‍‍ژوهشی و آموزشی در معاونت آموزش اشاره و تصریح‌کرد: این شورا واحدها و مراکز آموزشی را بر اساس شاخص‌های بین‌المللی و داخلی رتبه‌بندی می‌کند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: از سال آینده بر اساس طرح جامع آموزشی از اجرا رشته‌های مشابه در واحدهای همجوار جلوگیری و رقابت‌ها را به تعامل تبدیل می‌کنیم.

وی پاسخگویی به نیازهای کشور را مهمترین مسئله دانست و افزود: تمام تلاشمان باید در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد و باید متناسب با جامعه‌ای که در آن هستیم فکر کنیم، تصمیم بگیریم و عمل کنیم.

وی تاکید کرد: خروجی دانشگاه‌ها باید انسان‌های متعهدی باشد که با خودباوری لازم توانایی انجام کار و رفع نیازهای کشور را داشته باشند.

بلندی با بیان اینکه تا چند سال قبل مواردی همچون ساخت ماهواره و پرتاب موشک برای ما ناشناخته و رویا بوده است، گفت: اما امروز به فضل الهی و به مدد جوانان این مرز و بوم شاهد توفیقات چشمگیری در عرصه‌های فناوری هستیم که نتیجه تخصص، تقوا و معنویت است.

وی گفت: شعار رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز همواره بالا نگه داشتن پرچم فرهنگ و علم و دانش است.

در ابتدای این جلسه دکتر علیرضا پورابراهیمی رییس سابق واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اظهارداشت: این واحد دارای ۳۰۰۰ دانشجوی داخلی و خارجی و از ۱۴۰ عضو هیئت علمی بهره می‌گیرد.

وی افزود: بیش از ۱۱ تن از فارغ‌التحصیلان این واحد در دوره دکتری پذیرفته شده‌اند.

همچنین دکتر فرامرز فتح نژاد رییس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد نیز در این جلسه تصریح‌کرد: تبیین جایگاه واحد الکترونیکی از برنامه‌های در دست اقدام است.

وی تاکید کرد: همه باید برای تحقق شعار رییس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر ساختن آینده بدون تخریب را تلاش کنیم.

بر اساس این گزارش دکتر فرامرز فتح‌نژاد با حکمی از سوی دکتر فرهاد دانشجو به مدت دو سال بعنوان رییس واحد الکترونیکی منصوب شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.