توسعه “بانکداری الکترونیک” نیازمند معرفی جایگاه خدمات الکترونیک در کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

“شرکت توسن” با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت، توانسته در بانکداری الکترونیک خدمات مهمی را به مرحله اجرا بگذارد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ فاطمی مدیر عامل شرکت توسن در نشست خبری مسئولان  این شرکت گفت: شرکت توسن اگر چه در مدت ۱۴ سال فعالیت خود با مشکلات متعددی مواجه بوده اما توانسته با مدیریت باثبات و جهت گیری مناسب نوآوری هایی در عرصه تهیه و ارائه نرم افزارهای مربوطه به خصوص در نرم افزارهای مورد نیاز نظام بانکی گام های مهمی را بردارد.

وی با تاکید بر این نکته که حدود بالای ۲۰ درصد درآمد این شرکت مختص بحث تحقیقات و توسعه است، اظهار داشت: در رابطه با دستگاه های pos این شرکت اولین شرکتی بود که ریسک سرمایه گذاری در این رابطه را برداشته و سبب شد که دستگاههای pos یا همان کارت خوان وارد بازار کشور شود.

فاطمی ادامه داد:کار ما نباید صرفا در مرحله تولید متوقف شود بلکه باید در این رابطه همه شرکت ها را درگیر کنیم.

 مدیر عامل شرکت توسن با اشاره به راه اندازی اولین شبکه اجتماعی پرداخت توسط این شر کت گفت: باید بتوانیم در شرایط کنونی تهدید را به فرصت تبدیل کنیم ضمن آنچه در شبکه اجتماعی ما با بحث حضور فیزیکی و ایرانی بودن مواجه نیستیم و می توانیم از این فرصت پیش آمده به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: رویکرد فعالیتهای ما در سال جاری بین المللی کردن فعالیتهای مربوط به بانکداری در زمینه تولید و توسعه سرویس های نرم افزاری است که در این رابطه سه قرار داد بین المللی در ماه قبل برای هوش تجاری، شبکه های پرداخت و core banking با طرف های خارجی بسته شده است.

 در ادامه مظاهری معاون فروش و بازاریابی شرکت توسن گفت: نگرش توسن نوآوری باز در زمینه سیستمهای نرم افزاری این شرکت است.

وی تصریح کرد: بودجه تحقیقات ما بطور کامل جدا از سایر بخش ها است در این رابطه شرکت هزینه سنگینی برای نسل جدید نرم افزارها کرده است.

 مظاهری ادامه داد: ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در سالهای اخیر عملیات بانکی را برای مردم راحت تر کرده که این کار از منظر فضای کسب و کار برای بانکها ارزش آفرینی را در پی داشته است.

معاون فروش و بازاریابی شرکت توسن با بیان آنکه با اجرای بانکداری الکترونیک طبق آمار کل رقم فعلی تجارت جهان معادل کل تجارت در سال ۱۹۵۰ میلادی و از نظر تعداد پروژه ها معادل سال ۱۹۶۰ میلادی و در نهایت تعداد کل پیامک ها معادل تعداد پیامک های سال ۲۰۰۱ میلادی است.

وی ادامه داد: در سال های ۸۶ و ۸۷ در گروه کاربران تغییراتی را به منظور بهره برداری از ایده های مناسب در شرکت ایجاد کردیم که سبب افزایش کیفیت خدمات نرم افزاری شد.

وی ادامه داد: این شرکت دنبال افزایش رفاه حال مردم از طریق ارائه سرویس های جدید از سوی بانکها است.

 در ادامه  ابراهیم متین راد معاون تولید شرکت توسن با بیان آنکه بانکداری الکترونیک در کشور ما خیلی سریع توانست به شرایط فعلی دست یابد عنوان کرد: ما در بعضی از بخش های بانکداری الکترونیک حتی نسبت به سایر کشورها جلوتر هستیم.

وی افزود: در این رابطه بحث امنیت یک موضوع مهم است که در این رابطه در حوزه مسائل امنیتی باید اقدامات مهمی در دستور کار قرار بگیرد.

معاون تولید شرکت توسن تصریح کرد: اتفاقاتی که در رابطه با خالی کردن حساب های مردم از طریق دستگاه های Atm یا همان خودپرداز در سالهای اخیر افتاده حکایت از توجه ویژه به بحث ارتقاء امنیت در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.