توسعه تعاونی‌ها زمینه‌ساز کاهش آسیب‌هاست

معاون امور مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موضوع تعاون بحثی اقتصادی نیست بلکه دایره‌ای فراگیر دارد که تمام موضوعات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، سیدمحمد‌رضا موالی‌زاده در هفتمین جشنواره معرفی تعاونی‌های برتر فارس در شیراز، افزود: تعاون مقوله‌ای فرهنگی اجتماعی است و در هرجامعه‌ای هرچه تعاون فراگیرتر شود، اخوت، همراهی و همدلی بیش‌تر خواهد بود.

وی ایجاد و توسعه تعاونی‌ها را زمینه‌ساز کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها دانست و تصریح کرد: اسلام بی‌دلیل تاکید بر تشکیل و توسعه تعاونی‌ها نداشته و ندارد.

او با اشاره به آیاتی از کلام‌خدا که در آن‌ها بر موضوع تعاون و تشکیل و توسعه تعاونی‌ها تاکید و توصیه شده است، خاطرنشان کرد: تعاون ریشه‌ای قرآنی و ایدئولوژیک دارد.

موالی‌زاده تاکید کرد: باید همت بیشتری را صرف هویت بخشی فرهنگی تعاون کنیم زیرا با هویت بخشیدن از بعد فرهنگی به قوام و دوام بیش‌تر تعاون و تعاونی و فعالیت‌های مبتنی بر آن کمک کرده‌ایم.

معاون وزیر تعاون با تاکید براینکه همه سازوکارها و نیروی انسانی موجود در وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در راستای توسعه فرهنگ تعاون در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: مهارت‌آموزی، کار‌آفرینی و توسعه فرهنگ تعاون سه اصل مهم است که می‌تواند قفل بیکاری را در کشور بگشاید.

به گزارش ایسنا در این مراسم از فعالان عرصه تعاون و تعاونی‌های برتر استانی تجلیل شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.