توسعه راهبردی تحصیلات تکمیلی اولویت دانشگاه صنعتی اراک

۲۳اردیبهشت،

57-96.jpg

رییس دانشگاه صنعتی اراک، گفت: توسعه راهبردی تحصیلات تکمیلی از مهمترین اولویت‌های این دانشگاه است.

عباس پاک در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی،‌ اظهارکرد: این مهم علاوه بر سوق دادن تحصیلات به سمت کارشناسی ارشد و دکتری، گامی موثر در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه برای تربیت نیروهای کارآمد و مورد نیاز صنعت است.

وی با اشاره به تحصیل یکهزار دانشجوی دختر و پسر در این دانشگاه، گفت: ۱۶۷ دانشجوی دختر و ۷۳۳ دانشجوی پسر در این دانشگاه دوران تحصیلات تکمیلی خود را سپری می‌کنند.

رییس دانشگاه صنعتی اراک با بیان اینکه این دانشگاه از سال ۵۷ با عنوان دانشکده صنعتی اراک و تحت نظر دانشگاه علم و صنعت تهران اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی کرد، افزود: با کسب مجوز شورای گسترش در سال ۸۹ این دانشکده به دانشگاه فنی‌و‌مهندسی تبدیل و به واسطه این مصوبه از دانشگاه علم و صنعت تهران مستقل شد.

وی همچنین به دریافت موافقت اصولی در سال ۹۰ از سوی شورای گسترش آموزش عالی کشور اشاره کرد و گفت: این موافقت در سال ۹۱ به موافقت قطعی مبدل شد و دانشگاه صنعتی اراک فعالیت خود را به صورت مستقل در این زمینه آغاز کرد.

وی افزود: هم اکنون این دانشگاه دارای ۹۰ عضو هیات علمی، پنج گروه علوم پایه، مهندسی عمران و نقشه برداری، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشکده مهندسی مکانیک و دانشکده مهندسی معدن در مقطع کارشناسی و چهار رشته در بخش کارشناسی ارشد است.

پاک به ظرفیت استان مرکزی در بخش صنعت اشاره و تصریح کرد: فعالیت دانشگاه صنعتی در این استان به سبب وجود بخش صنعت و اقتصاد ضروری است.

رییس دانشگاه صنعتی اراک در پایان به برگزاری جلسات مشترک دانشگاه‌ها و صنایع اشاره کرد و گفت: این جلسات بستر مناسبی برای نیازسنجی و رفع نیاز استان و کشور در بخش صنعت است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.