توسعه روابط مالیاتی با صاحبان منافع اجرایی می شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

رییس کل سازمان امور مالیاتی از اجرای برنامه توسعه روابط مالیاتی با صاحبان منافع خبر داد و گفت: اطلاعات صاحبان منافع باید برای دریافت مالیات اخذ و رابطه ای متقابل در این زمینه ایجاد شود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، علی عسکری با انتقاد از عدم برقراری ارتباط میان سازمان امور مالیاتی با صاحبان منافع در سال های گذشته، ‌اظهار داشت: تا کنون هر فردی که اطلاعات خود را به نظام مالیاتی ارایه می کرد، این سازمان تنها اطلاعات مذکور را در اختیار داشت، در حالی که باید روابط این سازمان با صاحبان منافع توسعه یابد.

وی با بیان آن که، ‌در حال حاضر دو سازمان گمرک و امور مالیاتی روابط درون سازمانی با یکدیگر برقرار کرده اند، ‌گفت: ارتباط سازمان امور مالیاتی با دیگر سازمان ها ساختاری می باشد و این امر یکی از ضعف های نظام مالیاتی است.

به گفته معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی،‌ این ضعف در چارچوب برنامه پنجم توسعه و اصلاحیه قانون مالیات ها رفع شده و با اجرایی شدن آن روابط سازمان امور مالیاتی با صاحبان منافع ارتقا می یابد.

عسکری همچنین با اشاره به همکاری سازمان مالیاتی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بسترسازی و ایجاد زیر ساخت های الکترونیکی در زمینه مالیات، ‌گفت:‌ این همکاری آغاز شده و بخش بزرگی از زیر ساخت های مالیاتی هم اکنون الکترونیکی شده است.

به گفته وی، همین امر سبب شده تا در سال جاری بخش زیادی از اظهار نامه های مالیاتی به صورت الکترونیکی از مودیان دریافت شود./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.