توسل لندن به اتحادیه اروپا برای ادامه تحریم بانک ملت ایران

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

توسل لندن به اتحادیه اروپا برای ادامه تحریم بانک ملت ایران | چاپ |
چهارشنبه ۳۰ مرداد ساعت ۱۴:۲۴ بینا/ منابع اروپایی اعلام کردند دولت انگلیس در صدد دور زدن دادگاه عالی این کشور که حکم به لغو تحریم ها علیه بانک ملت ایران داده برآمده و تلاش دارد به مجوزی از اتحادیه اروپا برای ادامه تحریم ها علیه این بانک دست یابد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی آنتی وار، پس از اینکه دادگاه عالی کشور انگلیس با غیرعقلانی خواندن تحریم بانک ملت ایران، حکم به توقف این تحریم ها داد، اکنون دولت انگلیس قصد دارد راه تازهی برای اعمال تحریم ها علیه بزرگترین بانک خصوصی ایرانی بیابد.
دادگاه عالی انگلیس اعلام کرده است دولت این کشور هیچ مدرک مستندی که ادعاهایش در خصوص کمک بانک ملت به برنامه هسته ای ایران را تایید کند، به دادگاه ارائه نکرده است.
بانک ملت نیز که در دعوی خود علیه تحریم های غیرقانونی وزارت خزانه داری انگلیس به پیروزی رسیده است، اکنون  به دنبال دریافت صدها میلیون دلار غرامت از لندن است که باید از جیب مالیات دهندگان انگلیسی پرداخت شود.
بر اساس این گزارش مقامات وزارت خزانه داری انگلیس که مسئول تحریم های غیرقانونی اعمال شده علیه بانک ملت می باشند، اکنون امیدوارند که بتوانند با رجوع به اتحادیه اروپا حکم دادگاه عالی انگلیس به نفع بانک ملت ایران را لغو کنند و بدین ترتیب به مجوزی برای ادامه تحریم ها علیه این بانک دست یابند.
به عقیده تحلیگران این اقدام نتیجه چندانی را در پی نخواهد داشت، زیرا دادگاه عمومی اروپا پیش از این حکم مشابهی را به منظور لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه بانک ملت صادر و اعلام کرده است که هیچ مدرک قانع کننده ای برای اثبات ادعاها علیه بانک ملت ایران وجود ندارد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.