توصیه‌های لازم برای خانم‌هایی که قصد بارداری دارند

خانم‌هایی که قصد بارداری دارند به توصیه‌های لازم در این زمینه توجه کنند.

دکتر اسداله رجب رئیس انجمن دیابت ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: امروزه توصیه می‌شود خانم‌هایی که در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند و قصد بارداری دارند قبل از شروع بارداری با پزشک خود مشورت داشته باشند.
وی تصریح کرد: خانم‌هایی که دارای افزایش وزن هستند و همچنین خانم‌هایی که در خویشاوند نزدیکشان یعنی پدر، مادر، خواهر و برادرشان بیماری دیابت وجود د ارد باید قبل از شروع بارداری با پزشک خود مشورت کنند.
دکتر رجب همچنین یادآور شد: خانمهایی که دارای فشار خون بالا، چربی خون بالا هستند و نیز کسانی که دارای استرس زیاد و در معرض نگرانی‌های مداوم هستند باید قبل از بارداری از پزشک خود راهنمایی‌های لازم را بگیرند و حتماً با پزشک مشورت کنند.
وی  عنوان کرد: خانمهایی که سیگار می‌کشند و نیز خانم‌هایی که درگذشته، بارداری های قبلیشان سقط مکرر داشته و همچنین در بارداری‌های قبلی نوزاد بالای چهار کیلو داشته‌اند لازم است قبل از شروع بارداری با پزشکان مشورت کنند.
رئیس انجمن دیابت ایران به افرادیکه در معرض خطر دیابت حاملگی نیستند هم توصیه کرد: لازم است در هفته ۲۴ تا ۲۸ حاملگی به پزشک مراجعه کرده و از نظر دیابت مورد بررسی قرار بگیرند./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.