توصیه های پزشکی به افراد چاق در ماه مبارک رمضان

خبرگزای آریا- در ماه رمضان افرادی که اضافه وزن دارند و یا چاق هستند بهتر است میزان دریافت مواد غذایی را نسبت به سایر ایام تا ۲۰ درصد کاهش دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، احمد پورآرام متخصص تغذیه،‌ ، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: افراد چاق و دارای اضافه وزن در صورت پیروی از یک برنامه غذایی صحیح و کنترل شده، با سوزاندن و حذف چربی های اضافه در بدن سبب کنترل اضافه وزن و چاقی شده و در نهایت سبب بالابردن سطح سلامت در این افراد می شود.
وی افزود: چاقی و اضافه وزن منشاء اصلی بسیاری از بیماری های متابولیک و غیرواگیر است که مرگ ومیر بالایی را به خود اختصاص می دهد که این خود از فواید و تاثیرات مهم روزه داری در کنترل بیماری ها است.
به گفته این متخصص تغذیه، کسانی که چاق نیستند و یا اضافه وزن ندارند، می توانند سطح دریافت انرژی روزانه خود را در ماه رمضان مانند سایر ایام حفظ کنند که در این صورت در پایان ماه رمضان تغییر محسوسی در وزن آنها ایجاد نمی شود.
پورآرام تصریح کرد:‌ افزایش و یا کاهش وزن افراد در پایان ماه رمضان به وضعیت اضافه وزن و چاقی فرد قبل از ورود به ماه مبارک، نحوه تغذیه فرد در این ایام و در نهایت وضعیت انجام فعالیت های بدنی وی در طول ماه بستگی دارد و به همین دلیل افرادی که به این نکات توجه نمی کنند، به اضافه وزن و حتی چاقی مبتلا می شوند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.