توصیه‌هایی برای رفع موهای زاید

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: یک متخصص پوست عنوان کرد: موهای زاید منشاء ژنتیکی دارند و در صورت عدم درمان تا آخر عمر همراه فرد باقی می‌مانند.

دکتر حسین کاووسی در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: موهای زاید به موهای ضخیمی گفته می‌شود که در نواحی خاصی از جمله صورت، پشت، ران، شکم و سینه دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه سن رشد موهای زاید از ۱۸ تا ۲۰ سال است، اظهار داشت: این موها به مرور زمان کم نمی شوند و تقریبا تا پایان عمر با فرد می مانند.

به گفته این پزشک متخصص، علاوه بر زمینه های ژنتیکی، دلایل دیگری از جمله مشکلات تخمدان، غدد فوق کلیه و … می توانند زمینه ساز تولید هورمون های مردانه و بروز موهای زاید شوند.

کاووسی با تاکید بر اینکه در مرحله اول باید منشاء داخلی موهای زاید را پیدا و نسبت به درمان آن اقدام کرد، افزود: اگر آزمایشات فرد نشان دهنده مشکلات هورمونی باشد درمان دارویی انجام می‌شود، در غیر این صورت راهکارهای دیگری برای درمان موهای زاید به کار می رود.

وی استفاده از آنتی آندروژن‌ها از جمله سیپروترون، اسپیرونولاکتون و فیناستراید را از جمله راهکارهای دارویی درمان موهای زاید دانست و افزود: روش دیگر درمان موهای بسیار استفاده از لیزر درمانی است که در قبل به جای لیزر از الکترولیز استفاده می شد که به سبب اثر کم و بعضی عوارض دیگر این روش کاربردی ندارد.

به گفته این متخصص پوست طول دروه درمان با لیزر چهار تا شش جلسه به فاصله یک ماه تا ۵۰ روز است و پس از آن از روش های درمان نگهدارنده به صورت هر شش ماه یک بار استفاده می گردد.

کاووسی در خصوص اشخاصی که نسبت به لیزر مقاوم می باشند هم گفت: برای این اشخاص در کنار لیزر از دارو هم استفاده می گردد.

وی با تاکید بر اینکه برای آغاز لیزر درمانی سن خاصی وجود ندارد، یادآوری کرد: با بالا رفتن سن و سفید شدن موهای زاید، ریشه کنی آنها تقریبا غیرممکن می‌شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.