توصیه های پلیس سایبری در خریدهای آنلاین

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

ایجاد فروشگاه های مجازی از جمله قابلیت ها و کاربردهای فضای سایبر است. 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir)،قابلیت ها و کاربردهای فضای سایبر در زمینه های مختلف در حال رشد و توسعه است. 
 
یکی از این قابلیت ها، ایجاد فروشگاه های مجازی می باشد که اقدام به تبلیغات کالاهای مختلف مینماید. 
قابل ذکر است در همین حین اشخاصی فرصت طلب از این فضا استفاده کرده و فروشگاههای مجازی طراحی و اقدام به تبلیغ و فروش کالای غیر مجاز مینمایند که اکثر این گونه فروشگاهها از کاربران خود کلاهبرداری مینمایند. 
 
اگر تصمیم به خرید از طریق فروشگاههای مجازی را دارید حتما از تجربه دوستان خود استفاده نمایید و از فروشگاه هایی که دارای سابقه ارائه خدمات مطلوب دارند ، خرید کنید. 
 
* ممکن است شما با کلیک کردن برروی کالایی صفحاتی ناخواسته در برابر شما باز شوندکه حاوی تبلیغات فروش کالاها و ارائه خدمات دیگری می باشند این صفحات ممکن است تقلبی بوده و قصد کلاهبرداری داشته باشند. 
* سعی کنید در هنگام خرید آنلاین ، با روش هایی نظیر گرفتن whois از دامنه سایت اینترنتی فروشگاه ، از مدیر و گردانندگان فروشگاه ، احراز هویت کنید. 
* پس از انتخاب کالا شما به درگاه پرداخت الکترونیکی یکی از بانکهای طرف قرار داد فروشگاه راهنمایی میگردید ، دقت کنید که حتماً آدرس صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی ، متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه ملاحظه می کنید. 
* در بعضی از مواقع کلاهبرداران با جعل صفحات درگاه پرداخت الکترونیکی بانک ها ، شما را به صفحاتی هدایت می کنند که آدرسی بسیار شبیه آدرس بانک اصلی دارند. در صورت عدم دقت خریدار و ورود اطلاعات کارت بانکی خود شامل شماره کارت ، رمز عبور ، cvv2 و تاریخ انقضای کارت ، این اطلاعات را در سیستم خود ثبت کرده و عملاً امکان هرگونه اقدامی را با حساب و موجودی قربانی دارند. 
* سیستم پرداخت الکترونیکی همه بانک ها از ssl و روش های مطمئن رمزگذاری استفاده می کنند . دقت کنید که در نوار آدرس کنار آدرس اینترنتی صفحه پرداخت بانک ، نماد یک قفل یا عبارت https:// درج شده باشد. در غیر این صورت قطعاً این صفحه جعلی است و قصد به سرقت بردن اطلاعات کارت بانکی شما را دارد.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.