توضیحات معاون بورس وزارت علوم درباره دریافت وثیقه از بورسیه‌ها

معاون بورس وزارت علوم در خصوص دریافت وثیقه ملکی از دانشجویان بورسیه، توضیحاتی را در پاسخ به اعتراضاتشان ارائه داد.

حسن مسلمی نائینی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص دریافت وثیقه از دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور، گفت: اگر چه در قانون اعزام دانشجو قید شده که تعهد دریافت شود اما وزارت علوم بر اساس وظیفه ای که مجموعه مقررات بانک مرکزی در سال ۹۰ تعیین کرده نسبت به تایید اشتغال به تحصیل دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور اقدام می کند.

وی ادامه داد: در بخشنامه مقررات بانک مرکزی به دریافت سند تعهد در قبال این تاییدیه اشاره ای نشده است.

به گفته معاون بورس وزارت علوم، ارز تحصیلی دانشجویان در اختیار بانک بوده و وزارت علوم هیچ مدیریتی بر مبلغ پرداختی به دانشجویان ندارد.

مسلمی با بیان اینکه از پیش هیچ اطلاعی از میزان و همچنین پرداخت یا عدم پرداخت ارز دانشجویان وجود ندارد، ادامه داد: در سند تعهد ضرورت دارد تعهد مالی و یا ملکی طرفین مشخص باشد، ولی وظیفه اداره کل بورس فقط تایید گواهی اشتغال به تحصیل است و پرداخت کننده ارز نیز بانکهای عامل هستند.

معاون بورس وزارت علوم خاطرنشان کرد: به همین جهت تاکنون امکان دریافت تعهد به تاخیر افتاده است و به تازگی همانطور که در نامه قرار گرفته در سامانه اداره کل بورس وزارت علوم، مشاهده می شود دفتر حقوقی سازمان امور دانشجویان اقدام به این امر کرده است.

به گزارش مهر، این در حالیست که بسیاری از دانشجویان متقاضی بورس توانایی ارائه وثیقه ملکی را ندارند و این موضوع را تاکنون بارها به معاونت بورس سازمان امور دانشجویان اعلام کرده اند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.