توطئه استکبار جهانی در سوریه/کنفرانس ژنو۲ تله استراتژیکی از سوی غرب در جهت فریب سیاسی سوریه و لبنان است

۱۵خردادماه،

یک کارشناس سیاست خارجی کنفرانس ژنو ۲ را یک تله استراتژیک از سوی غرب در جهت فریب سیاسی حزب‌الله لبنان و سوریه دانست و گفت: آنچه که امروزه در سوریه می‌گذرد، توطئه استکبار جهانی بوده که در رأس آن آمریکا، رژیم جعلی صهیونیستی و مجموعه کشورهای ناتو قرار دارند.

“سیدهادی سید افقهی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به اظهارات “سیدحسن نصرالله” دبیر کل حزب‌الله لبنان پیرامون مسئله سوریه گفت: سخنرانی وی به عنوان دبیر کلی حزب الله لبنان نقطه عطفی در تاریخ مقاومت ضد صهیونیستی در سوریه است.

وی در واکنش به سخنان دبیر کل حزب‌الله لبنان مبنی بر اینکه سوریه یک قلمرو مقاومتی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه به شمار می‌رود، افزود: اگر تا دیروز سوریه یکی از کشورهای حامی در منطقه محسوب می‌شد، اما امروزه می‌توان این کشور را قلمرو مقاومتی در برابر بسیاره‌خواهی‌های رژیم منحوس صهیونیستی و یکی از پشتیبانان حزب الله لبنان و جبهه مقاومت در منطقه تلقی کرد.

سیدافقهی تصریح کرد: رویکرد جدید حزب‌الله لبنان نسبت به بحران سوریه سبب شده تا ارتش نظامی این کشور  با قاطعیت هرچه تمام یکی از مهمترین مناطق استراتژیک و مرزی میان دو کشور سوریه و لبنان به نام “الگسیر” را باز پس گیرد.

وی اظهار داشت: آنچه که امروزه در سوریه می‌گذرد، توطئه استکبار جهانی بوده که در رأس آن آمریکا، رژیم جعلی صهیونیستی و مجموعه کشورهای ناتو قرار دارند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با اشاره به ناکامی آمریکا در کنفرانس ژنو ۲، این کنفرانس را یک تله استراتژیک از سوی غرب در جهت فریب سیاسی حزب‌الله لبنان و سوریه دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا همواره در پشت پرده مسائل و بحران‌های منطقه‌ به دنبال طرحی برای تهاجم ناگهانی و تغییر معادلات در خاورمیانه بوده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.