توفان سندی با ۵۷قربانی iبه سمت شرق امریکا درحرکت است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

توفان سهمگین سندی با برجای گذاشتن ۵۷قربانی در حوزه کارائیب ؛ با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در حال حرکت iبه سمت شرق آمریکا است .

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر ، تلفات طوفان در هائیتی iبه چهل و چهار تن رسید و دوازده نفر نیز مفقود می باشند.
بیشتر این قربانیان بر اثر رانش زمین و سیل ناشی از طوفان سندی جان باخته اند.
طوفان سندی یازده کشته نیز در کوبا برجا گذاشت و هزاران خانه را ویران نمود.
باقیمانده تلفات طوفان سندی مربوط iبه جامائیکا بوده است.

مرکز ملی طوفان آمریکا مستقر در میامی اعلام نمود سندی که هم اکنون iبه طوفانی درجه یک تبدیل شده است، با بادهایی iبه سرعت حداکثر صد و بیست کیلومتر در ساعت در حال نوردیدن سواحل شرقی این کشور است.
هم اکنون در ایالت های مریلند – نیوجرسی – نیویورک – پنسیلوانیا – ویرجینیا و در واشنگتن دی سی وضعیت اضطراری اعلام شده است. 
مرکز هواشناسی آمریکا iبه ساکنان شرقی این کشور اخطار داده است که خود را برای یک توفان سهمگین آماده نمایند و خبر از احتمال جاری شدن سیل در بعضی از ایالت ها داد.
شبکه تلویزیونی سی ان ان هم گزارش تفسیری داد عوامل مبارزات انتخاباتی در آمریکا اعلام نمودند با توجه iبه نزدیک تر شدن توفان قدرتمند سندی iبه بعضی از ایالتهای این کشور از جمله پنسیلوانیا ؛ کارولینای شمالی بویژه ویرجینیا ، برنامه وقت بندی شده برای مبارزات انتخاباتی و نیز سخنرانی نامزدها iبهم خورده است.    

توفان سندی همچنین سبب شد تا میت رامنی نامزد جمهوری خواه همه برنامه های تبلیغاتی خود در روز یکشنبه در ایالت ویرجینیا را لغو در عوض iبه اوهایو عزیمت کند. 

شبکه پنج تلویزیون فرانسه هم گزارش تفسیری داد نحوه اداره مناطق بحران زده در پی بروز توفان در آمریکا، بر سرنوشت اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اثر گذار خواهد بود.
به گزارش تفسیری این شبکه پیش بینی وقوع توفان در سواحل شرقی آمریکا در روزهای آینده نگرانی مردم و مسئولان آمریکایی را iبه دنبال داشته است.

گزارشگر این شبکه در آمریکا در خصوص احتمال تاثیر گذاری این توفان بر روند انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا گفت: «آمریکا ده روز با برگزاری انتخابات فاصله دارد. در چنین شرایطی باراک اوباما نباید مرتکب اشتباه شود، چرا که کوچکترین خطایی در رویارویی با این اتفاق می تواند در انتخابات iبه زیان او همه شود. ارزیابی نادرست بوش از توفان کاترینا در سال دو هزار و پنج سبب شد او شماری از رای دهندگان خود را از دست بدهد.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.