توقف برای انتخاب مربی تیم ملی تکواندو

در حالی که شنیده می‌شود قرار است مربی دیگری به کادر فنی تیم ملی تکواندو بزرگسالان اضافه شود اما با گذشت چند روز هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، با قبول استعفای رضا مهماندوست سرمربی موفق تیم ملی تکواندو در سال گذشته و جانشینی فریبرز عسگری، برخی کارشناسان عقیده داشتند در کنار عسگری و دستیار وی علی‌محمد سحاق در تیم ملی، نیاز به مربی دیگری نیز به چشم می‌خورد اما با گذشت حدود یکسال از این تغییرات هنوز مربی دیگری به کادر فنی تیم ملی اضافه نشده است در حالیکه پس از نتایج نه چندان راضی‌کننده تیم ملی در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن به گفته اکثر کارشناسان، از گوشه و کنار صحبت از تغییرات احتمالی در کادر فنی تیم ملی شنیده می‌شد.

طی چند هفته اخیر نیز صحبت از اضافه شدن مربی دیگری به کادر فنی تیم ملی بود اما تا کنون این اتفاق رخ نداده است.

چندی قبل با تشکیل مجدد تیم ملی امید با سرمربیگری بیژن مقانلو این تیم با کادری جوان و جدید راهی پیکارهای قهرمانی آسیا شد و عنوان نایب قهرمانی قاره را به دست آ‌ورد.

با تشکیل کمیته ارزیابی و فنی تکواندو طی ۲ نوبت که به بررسی نتایج تیم ملی در بازی‌های  المپیک پرداخت، بیژن مقانلو که عضوی از این کمیته بود استعفای خود را از سرمربیگری تیم ملی امید اعلام کرد.

پس از این استعفا گمانه‌زنی‌ها برای جانشینی مقانلو در تیم ملی بزرگسالان ادامه داشت اما سرانجام برای رقابت‌های بین قاره‌ای همچنان عسکری با کمک سحاق کادر فنی تیم ملی را تشکیل داده‌اند و به نظر نمی‌رسد تا فرصت کم و حدود ۲ ماه و نیم باقیمانده تا رقابت‌های جام جهانی تغییری در این بخش صورت گیرد.

با استعفای مقانلو از سرمربیگری تیم ملی امید شنیده می‌شد مسئولان به فکر بازگشت مجدد وی به کادر فنی بزرگسالان چون گذشته هستند تا از تفکرات تاکتیکی و تکنیکی مقانلو در کنار عسکری استفاده کنند اما وجود برخی اختلافات میان این دو مربی خوب، مانع حضور وی شده است.

پیش از این نیز مقانلو در کنار رضا مهماندوست مربی تیم ملی بود.

حدود پنج سال قبل با موفقیت تیم ملی امید در میادین بین‌المللی با سرمربیگری مقانلو وی در کنار مهماندوست و افلاکی در تیم ملی بزرگسالان فعالیت کرد./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.