توقف خرید و فروش ارز در صرافی‌ها

۲۰م آذر ،

بینا- ملاحظات میدانی از چهارراه استانبول تاخیابان فردوسی نشان می‌دهد، هیچ کدام از صرافی‌های غیرمجاز “خرید و فروش ارز” انجام نمی‌دهند و البته بسیاری از صرافی‌های مجاز هم کرکره مغازه‌هایشان پایین است.
در پی ساماندهی بازار ارز، مسئولان بانک مرکزی به صرافی‌های مجاز اعلام کرده‌اند که به هیچ عنوان حق “خرید و فروش ارز” را ندارند و به دنبال اجرای همین دستور ویژه البته تقریباً اکثر صرافی‌های خیابان فردوسی پشت درب مغازه‌هایشان دستور بانک مرکزی را نصب کرده‌اند.
به گزارش بینا از تسنیم، خرید و فروش ارز نداریم؛ لطفاً سؤال نفرمایید! این جمله‌ایست که صرافی‌های خیابان فردوسی با قلمی درشت پشت درب مغازه‌هایشان نصب کرده‌اند، خبرنگار ما از تعدادی از این صرافی‌ها سبب این توقف خرید و فروش را جویا شد اما در پاسخ این اشخاص گفتند دستور از بالاست!!!.
دستورات بالایی سبب شده تا بازار ارز بویژه در بخش صرافی‌ها تعطیل شود؛ اگر از خیان فردوسی به سمت چهار راه استامبول یا برعکس حرکت کنید براحتی متوجه خواهید شد که کرکره بسیاری از صرافی‌های مجاز هم پایین است و هیچ معامله ارزی در این مغازه‌ها انجام نمی شود چه رسد به صرافی‌های غیر مجاز که دستور از بالا برایشان صادر شده است.
دلالان اما همچنان در بازار می باشند  ولی نه با همان سبک و سیاق سابق اینبار کمی آرامتر و گوشه نشین شده‌اند؛ گوشه نشینی و انزوای دلالان تنها و تنها به سبب وجود نیروی انتظامی در خیابان است بخاطر اینکه کهنه‌کاران این بازار می‌دانند که اگر بخواهند در این شرایط دست از پا خطا کنند بلافاصله با آنها برخورد خواهد شد.
علاوه بر صرافی‌ها تعدادی از سکه‌فروش‌ها هم در خیابان فردوسی تا پیش از تشدید برخورد با متخلفان ارزی اقدام به خرید و فروش ارز می‌کردند اما همزمان با اوج گیری مدیریت بازار ارز به این گروه از سکه فروشی‌ها هم دستور ویژه صادر شده تا تنها به خرید و فروش سکه بپردازند و از هر گونه معامله ارزی اجتناب نمایند.
احمد وفادار رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در بخشنامه‌ای به سکه فروشی‌ها اعلام کرده از تمامی اعضای محترم درخواست می‌شود فقط در رسته ذکر شده در پروانه کسبی خود فعالیت نمایند و اشخاصی که فاقد مجوز از بانک مرکزی می باشند از هر گونه معامله ارزی جداً اجتناب نمایند. بدیهی است در صورت ملاحظه هر گونه تخلف طبق مقررات قانون نظام صنفی با متخلفان برخورد خواهد شد.
امروز دلالان دلار را با نرخ ۲۹۰۰ تومان می‌فروشند اما صرافی‌هایی که تعداد انها به انگشتان دست هم نمیرسد دلار را با نرخ ۲۹۸۰ میفروشند و با نرخ ۲۹۲۰ میخرند این درحالی است که امروز دلار در مرکز مبادلات ارز با نرخ ۲۴۵۸ تومان عرضه می‌شود.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.