توقف مجوز واردات “مکمل ها”/ ترغیب برای تولید “محصولات تحت لیسانس”

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس هیئت مدیره اتحادیه وارد کنندگان مکمل ها گفت: وزارت بهداشت به منظور ترغیب تولید کنندگان داخلی برای تولید محصولات تحت لیسانس مجوز واردات مکمل ها را متوقف کرده است.

دکتر محمد مهدی احمدی نیا، رئیس هیئت مدیره اتحادیه وارد کنندگان مکمل ها در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از حدود ده سال قبل که “واردات مکمل های دارویی”، رژیمی و غذایی به کشور آغاز شد، بیش از صد شرکت وارد کننده ثبت رسمی شده اند که متاسفانه به دلایل گوناگون از جمله مشکلات اخیر در این حوزه در حال حاضر کمتر از یک سوم آنها قادر به ادامه فعالیت می باشند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که مهمترین چالش توقف صدور “مجوز واردات” به محصولات ثبت شده قبلی و عدم ثبت محصولات جدید است که مهمترین دلیل این امر ترغیب وارد کنندگان برای ورود به عرصه تولید تحت لیسانس محصولات خود در داخل کشور می باشند. البته به دنبال این موضوع بسیاری از وارد کنندگان سعی در تحقق این خواسته وزارت بهداشت کرده اند و شاهد این امر صدور بیش از ۷۰۰ پروانه ساخت محصول تحت لیسانس است.

احمدی نیا اظهار کرد: به دلایل مختلف از جمله فرصت بسیار کم داده شده به آنها برای آغاز تولید و نبود آشنایی و عدم وجود سرمایه کافی جهت ورود به عرصه تولید با توجه به نوپا بودن بسیاری از این شرکت ها و پایین آمدن توان مالی آنها به واسطه توقف واردات کالاهایشان، کاهش یافتن اعتبار شرکت های وارد کننده نزد فروشنده، تخصیص نیافتن “ارز”به مکمل ها سبب شده تا نه تنها امکان تولید محقق نشود بلکه با توقف همزمان واردات زمینه ترویج پدیده قاچاق و تقلب در این محصولات ایجاد شود.

احمدی نیا خاطرنشان کرد: تمام این عوامل در آخر دست به دست هم داده تا سبب به خطر انداختن جان مردم با مصرف مکمل های قاچاق شود./ح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.