تولد دوباره ولوو با کانسپت کوپه

۱۲ تیرماه ۱۳،

تولد دوباره ولوو با کانسپت کوپه

Bookmark and Share

ولوو با رونمایی از کانسپت یک کوپه در نمایشگاه فرانکفورت جهت‌گیری تازه این کارخانه در طراحی مدل‌هایش را به نمایش گذاشت. 

این کانسپت اولین کار توماس اینگلات، مدیر طراحی تازه ولوو است که سال قبل از گروه فولکس‌واگن به کارخانه سوئدی پیوسته است. اینگلات تأثیر مهمی بر طراحی مدل‌های آئودی در دهه نود میلادی داشت و بعد هدایت بخش طراحی اشکودا را برعهده گرفت. آخرین کار او در گروه فولکس‌واگن طراحی مدل اکس‌ال‌۱ بود. 

ولوو می‌گوید این کانسپت نه یک خیالپردازی بلکه مبنایی است برای ساخت نسل تازه مدل اکس‌سی۹۰ در سال آینده و الهام بخش مدل‌های بعدی این کارخانه خواهد بود. 

تولد دوباره ولوو با کانسپت کوپه

کانسپت کوپه در موقعیت بسیار حساسی برای ولوو رونمایی می‌شود. این کارخانه در سال قبل میلادی ۴۲۱ هزار دستگاه خودرو در سراسر جهان فروخت. اما سودش از این فروش حدود سه میلیون دلار بود. برای مقایسه گروه جگوار و لندروور، که آن هم چند سالی است از گروه فورد جدا شده است، با تولید کمتر حدود دو میلیارد دلار سود داشت. 

یکی از اشکالات مدل‌های کنونی ولوو این است که خودروهای این کارخانه به اندازه کافی لوکس نیست و نمی‌تواند گزینه‌ای متفاوت برای خریداران خودروهای آلمانی باشد. هدف کوپه تازه ارائه تعریفی لوکس‌تر از مدل‌های ولوو و پررنگ‌تر کردن تفاوت آنها با خودروهای آلمانی است. 

اینگلات می‌گوید در طراحی کانسپت کوپه از مشخصه‌های طراحی اسکاندیناوی و مدل کلاسیک ولوو پی۱۸۰۰ الهام گرفته است.

تولد دوباره ولوو با کانسپت کوپه

ولوو پی۱۸۰۰

او سه مشخصه برای طراحی مدل‌های آینده ولوو تعریف کرده است که قرار است برای هر یک کانسپتی ساخته شود. کانسپت کوپه اولین از این سه مشخصه است و «اقتدار اسکاندیناوی» را نمایش می‌دهد. کانسپت‌های بعدی به ترتیب نشان دهنده «خلاقیت» و «فعالیت» خواهند بود که با یک کانسپت اسپرت و شاسی بلند معرفی می‌شود.

کانسپت کوپه جلوپنجره تازه «مواج» ولوو را نمایش می‌دهد و چراغ‌های ال‌ائی‌دی آن به شکل حرف لاتین تی روی چراغ جلو قراردارد. اینگلات می‌گوید طرح جلوپنجره و چراغ جلو سال آینده و عرضه مدل اکس سی ۹۰ نهایی می‌شود. 

اینگلات گوشه‌هایی از ایده‌های تازهش برای داخل ولووهای آینده را هم در کانسپت کوپه نمایش داده است. داشبورد با الهام از مدل پی‌۱۸۰۰ طراحی شده است و نمایشگر بزرگی که به اندازه یک آی‌پاد روی داشبورد کار ۷۰ دکمه را انجام می‌دهد. ولوو می‌خواهد برخلاف خودروهای آلمانی که بر تکنولوژی تأکید می‌کنند، بیشتر بر جنبه‌های انسانی و رابطه انسان و ماشین تمرکز کند. 

تولد دوباره ولوو با کانسپت کوپه

ولوو سه سال است که از فورد جدا شده و تحت مالکیت جیلی، خودروساز چینی فعالیت می‌کند. در این سه سال، ولوو تلاش کرده است تا نفوذ فنی بسیار فورد بر مدل‌هایش را از بین ببرد و موتور  و شاسی منحصر به خود را بسازد. نام این شاسی که قرار است به طور مشترک برای همه مدل‌ها استفاده شود. کانسپت تازه هم بر روی همین پلتفرم ساخته شده است.

کوپه ولوو یک موتور چهار سیلندر بنزینی دارد که با یک موتور الکتریکی ترکیب شده است و ۴۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. ولوو نام این قوای محرکه را «درایو ائی» گذاشته است. ولوو می‌گوید این ترکیب قدرت یک موتور هشت سیلندر را با آلودگی بسیار کم در اختیار راننده قرار می‌دهد. 

برچسب ها : نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۲۴ | ولوو | کانسپت کوپه | پی۱۸۰۰ | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۹/۱۰
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.