تولد مردی که در دوران فوتبالش یک کارت زرد هم نگرفت

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – ۱۵ آبان سالروز تولد محمد دادگان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال است.

به گزارش ممتاز؛ محمدحسین دادگان (نام صحیح او دادگان است که در جامعه و بین اکثریت مردم به دادکان شهرت دارد) در ۱۵ آبان ۱۳۳۴ در محله پاچنار بازار تهران متولد شد. پدر او حاج مصطفی دادگان از پهلوانان و عیاران متدین زمان بود که بسیار مقبول مردم مخصوصا اهالی بازار بود. حاج مصطفی دادگان در سال ۱۳۲۷ هیئت محبان الزهرا را در پاچنار بازار تهران تاسیس کرد که این هیئت جز معروف ترین هیئت های مذهبی کشور به حساب می آید.

دادگان دوران دبیرستان را در مدرسه جعفری اسلامی پشت سر گذاشت و در سال ۱۳۵۶ موفق به اخذ مدرک لیسانس ادبیات از مجتمع آموزشی دانشگاه تهران شد. او سپس وارد دانشگاه تربیت مدرس شد و مدرک لیسانس و فوق لیسانس را از همان دانشگاه گرفت. دادگان همزمان به عنوان مدرس در دانشگاه شهید بهشتی فعالیت می کرد. پس از اخذ مدرک فوق لیسانس به او بورسیه دکترا تعلق گرفت و به همراه خانواده بار سفر را به کشور انگلستان بست اما پس از حدود ۲ سال مجددا به کشور برگشت و موفق به اخذ دکترای تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه تربیت مدرس شد.

 محمد دادگان در ورزش حرفه ای هم  سال‌ها یکی از بهترین مدافعان پرسپولیس بود. او ۸ سال پیراهن پرسپولیس و تیم ملی جوانان و بزرگسالان ایران را برتن داشت. دادگان در سال ۱۳۵۳ توسط حشمت مهاجرانی به تیم ملی جوانان دعوت شد و با آن تیم ملی قهرمان آسیا شد.

محمد دادگان در سال ۱۳۶۱ و در سن ۲۷ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد اما با ویژگی متفاوت. متفاوت از این نظر که پُست بازی او دفاع راست بود و اکثر مدافعان در فوتبال طوری بازی می کنند که داور مجبور می گردد به آنها کارت‌های رنگی را نشان دهد اما دادگان در کل دوران بازیگری اش در فوتبال حتی یک کارت زرد هم دریافت نکرد.

۲۵۲ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.