تولد نوزاد سالم از پدر بی صورت و مادر یک پا + تصاویر

۲۳م آذر ،

نوزاد دختری در جامو وکشمیر در حالی سالم به دنیا آمد که پدر و مادرش از بیماری رنج می بردند

ممتازنیوز: پدری که صورت ندارد و مادری که تنها دارای یک پا است، در حالیکه در ترس ناسالم بودن فرزند خود به سر می بردند، اکنون به دنیا آمدن نوزاد سالم خود را جشن گرفته اند.

محمد لطیف  ۳۲ ساله به همراه همسر ۲۵ ساله اش، سلیمه، در جامو و کشمیر هند، از لحظه به لحظه زندگی خود در کنار فرزندشان لذت می برند. 

الفت ( به معنای عشق در زبان اردو) در ۱۰ نوامبر با زایمان طبیعی در خانه متولد شد. بعد از تولد الفت، لطیف سریعا هرگونه علامت از ناسالم بودن دخترش را بررسی کرد و خانواده این دختر کوچک بعد از اینکه فهمیدند نوزاد تازه رسیده شان صحیح و سالم است، بسیار خوشحال شدند.

لطیف، پدر این نوزاد می گوید: “من برای سلامت فرزندم بسیار نگران بودم و بعد از اینکه از زیبایی و سلامت او مطمئن شدم، خیالم راحت شد. دخترم مانند فرشته زیباست.”

به گفته لطیف، دخترش بعد از سال ها بدبختی به خاطر صورت بدترکیب شده لطیف، شادی را به زندگی آنها آورده است. لطیف از یک بیماری پوستی به نام نوروفیبروماتوزیس رنج می برد به طوریکه در این برنامه پوست به صورت لایه لایه آویزان می گردد و تمام صورت را می پوشاند،به قدری که به نظر می رسد فرد صورت ندارد.

او می گوید که قصد دارد تمام قبل زندگیش را فراموش کند. پدر شدنش را بخش تازه زندگی خود عنوان می کند و می خواهد لحظه به لحظه زندگی را در آغوش بکشد. لطیف که برای دخترش بیش از خودش نگران است می گوید که دیگر به خودش اهمیتی نمی دهد.

بعد از اینکه همسرش سلیمه متوجه وضعیت خود شد، آنها شب های بسیاری را در نگرانی از انتقال شرایط لطیف به فرزندشان بی خوابی کشیدند. سلیمه که به طور مادرزادی یک پا ندارد، در سال ۲۰۰۸ با لطیف ازدواج کرد. لطیف سال های بسیاری در جستجو همسر برای خود بود و سرانجام بعد از ملاقات با سلیمه بر سر نقصان های سلامتی خود توافق کردند و درآخر تصمیم به ازدواج گرفتند.

لطیف اینگونه تعریف می کند: “ما تمایل بسیاری به بچه دار شدن داشتیم ولی به خاطر وضعیت جسمانی خود از این بابت نگرانی داشتیم. در آخر شانس خود را امتحان کردیم و در طول این مدت همواره برای سالم به دنیا آمدن فرزندمان بسیار دعا کردم. برای من پسر یا دختر مهم نبود و فقط می خواستم او سالم باشد و از چهره زشتش خجالت نکشد. وقتی صادی گریه فرزندم را شنیدم بسیار خوشحال شدم.”

لطیف و سلیمه فرزندهای بیشتری می خواهند ولی شرایط بد مالی به آنها اجازه داشتن فرزند بیشتر را نمی دهد. لطیف برای حمایت از خانواده اش خواهش کرد، چرا که شرایط بینایی او اجازه داشتن شغل را به او نمیدهد. او هر سال به کشمیر می رود تا بتواند مقداری پول برای خانواده اش بفرستد.

او که از ترک کردن دخترش ناراحت است می گوید چاره ای دیگر ندارد و بهار مجبور است که به کشمیر برود. سلیمه لطیف را همسر فوق العاده ای عنوان می کند و معتقد است که همسرش پدری فوق العاده برای دخترش خواهد بود.

سلیمه می گوید با عشق با لطیف ازدواج کرده است و لطیف را به خاطر خودش دوست داشته است. به عقیده او، صورت لطیف به خواست خدا اینگونه شده است و از دست آنها کار بر نمی آید. او می گوید: “خدا را شکر دخترمان سالم است و دعاهایمان برای سلامتی او ساتجاب شد”

افکارنیوز


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. عبدالله:

    سلام
    وقتی به صورت آقا لطیف نگاه میکنیم، نترسیم که یک وقت خدا به ما به جرم دلدادن های مجدد (هوو آوردن بر سر او در دل که در زبان عربی میشود شرک) ستم کند! زیرا که خداوند عادل است و ظلم نمیکند و تنها به میزان جرم مجازات میکند؛ بترسیم از اینکه از این همه رحمت واسعه ی او در این دنیا (شناخت او و هدایت) و آن دنیا (نجات از عذاب درحالیکه بخاطر شرکمان لایق آن هستیم) محروم بمانیم؛ ترسم از نازیبا شدن دلم با آوردن دلبری زشت تر از او در دل بیشتر از نازیبا شدن صورتم است. زیرا با صورت اینچنینی یا آنچنانی، خدا وارد قلبم میگردد و به من سر میزند و مرا از درون میبوسد اگر دلم سالم باشد؛ اما وارد دلی که دلداری زشت تر در آن رخنمایی و دلبری میکند نمیشود گرچه به صاحب آن دل، صورتی زیبا و پسندیده داده باشد.
    و السّلام علیکم
    (یعنی سلامت و زنده دل باشید، با صفا و با حال!)

  2. نرگس:

    سلام .واقعا به این زن وشوهرباید تبرک گفت به خاطر داشته هاشون از خدا ممنون هستند ولی ما چی. . .خدای به خاطر داشته ها ونداشته هایت شکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.