تولیدات انیمیشن نیاز مبرم به پرداخت مدیریتی پیامبر اسلام(ص) دارد

سعید پنجی مدیرعامل شرکت انیمیشن سازی رهاسازان در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص ساخت انیمیشن های مذهبی گفت: با افزایش پیچیدگی های زندگی ماشینی نیاز به آگاهی های روحی بیشتری احساس می‌شود ضمن اینکه یادآوری و تاکید بر مسائل مذهبی و مرتبط با دینمان بر همگان واجب است.
وی در خصوص اینکه تاکنون چه میزان انیمیشن درباره حضرت محمد(ص) تولید شده، اظهار داشت: چهار قسمت از مجموعه داستان راستان به نام های سخانه، همسایه، ثمره سفر طائف و شتر دوانی با محوریت حضرت رسول(ص) تولید شده است.
وی ادامه داد: انیمیشن خدا با ماست به عنوان مجموعه ای برگرفته از قرآن کریم در خصوص زندگی این بزرگوار به سفارش مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.
پنجی عنوان کرد: سراسر زندگی حضرت رسول(ص) از ارزش و اهمیت ویژه ای برخوردار است اما به نظر من مدیریت حضرت در گسترش اسلام نیاز به تامل بیشتری دارد.
وی در خصوص نیاز به ساخت انیمیشن در خصوص پیامبر با توجه به توهین اخیر به ایشان اظهار داشت: زشتی و وقاهت این توهین به همه دنیا واضح و مبرهن است اما به نظر من انیمیشن های ما به خصوص برای کودکان ونوجوانان بهتر است در جهت بیان و احترامی بیش از گذشته به شان و شخصیت حضرت رسول(ص) باشد.
پنجی تصریح کرد: بدلیل حساسیت موضوعات مذهبی و جلوگیری از سوء تعبیرها تولید کارهای مذهبی پیچیدگی های خاص خود را دارد که شاید هر فیلم سازی زیربار مسئولیت آن نرود.
وی تاکید کرد: کارهای مذهبی گرافیک خاص خود را دارند و تا حدودی به کار نبردن رنگ و لعاب آگاهانه صورت می گیرد.
وی افزود: ذائقه و حس در خصوص گرافیک کارهای انیمیشن های مذهبی بیشتر از سواد آکادمیک تصمیم می گیرد و همچنین ساخت کار مذهبی با مولفه های مذهبی نیاز به جسارت فیلم ساز دارد.
پنجی در خصوص روند تولید انیمیشن در کشور گفت: تولید انیمیشن در ایران روند رشد اما مسیری پرچالش و جان فرسا را طی می کند.
وی در پایان در خصوص نقش انیمیشن های ایرانی در بین الملل و بازارهای جهانی خاطرنشان کرد: انیمیشن های ایرانی در بازارهای جهانی روندی رو به تکامل دارند و حضور شرکت ها و شبکه های انیمیشنی در بازارهای فیلم جهانی به طور کامل آشکار است.
گفتنی است، مجموعه انیمیشن های کوتاه سریال داستان راستان، سریال داستانهای شنیدنی، سریال آسان بدانیم، مجموعه ابوریحان بیرونی و سریال های ماندنی از تولید شرکت رها سازان رویا است./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.