تولیدات دانش بنیان گامی در جهت ورود به بازارهای بین المللی

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان گام موثری در بهبود فعالیت های اقتصادی است، گفت: دولت باید زمینه ی ورود هرچه بیشتر اینگونه کالاها به بازارهای داخلی و بین المللی را فراهم کند.

غلامرضا اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، با تاکید بر اینکه ورود کالاهای دانش بنیان زمینه ساز اشتغال پایدار، افزایش ارزش افزوده اقتدار ملی می شود گفت: باید با اتخاذ شیوه های نوین مدیریتی و همچنین بکارگیری نیروهای کار متخصص و نیز تجهیز ماشین آلات صنعتی ضمن افزایش سطح کیفی کالاهای داخلی به سمت تثبیت جایگاه تولیدات بومی در عرصه ی تجارت بین الملل گام برداشت.
وی همچنین با اشاره بر اینکه ایران از نظر تامین منابع و مواد اولیه به مرحله ی خودکفایی دست یافته است، افزود: واحدهای صنعتی باید با بکارگیری تکنولوژی روز دنیا و با مکانیزه کردن ماشین آلات صنعتی در نحوه ی عرضه و بسته بندی تولیدات داخلی اقدامات قابل توجهی انجام دهند.
این کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در بخش صنعت نیازمند برنامه های راهبردی و استراتژیک است و جهت رشد سرمایه گذاری در صنایع داخلی باید تمهیداتی صورت بگیرد تا سرمایه گذاران جذب سرمایه گذاری در صنایع داخلی کشور شوند، تصریح کرد: واحدهای صنعتی در کشور باید با تمام توان از ظرفیت های تولیدی خود در راستای بهبود توسعه ی اقتصادی کشور تلاش کنند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.