تولیدو عرضه بیش از۵ هزار خودروی دنا در سال ۹۲

۳۱فروردین۱۳،

به گزارش ایکوپرس ، مهندس میرجواد سلیمانی قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در محصول و کیفیت، ضمن بیان این مطلب افزود:‌ در راستای تنوع بخشی و ارایه محصولات جدید به بازار، خودروی دنا طراحی شده و در نیمه اول امسال به تولید انبوه می رسد.

سلیمانی اظهار داشت:‌ این خودرو با تکیه بر توان مهندسی شرکت ایران خودرو و برپایه پلتفرم ملی طراحی شده و بدون اتکا به منابع خارجی تولید خواهد شد.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو ادامه داد: دنا دارای ویژگی های فنی مطابق با استانداردهای بین المللی بوده و برمبنای استاندارد یورو ۴ طراحی شده است. این خودرو با موتور EF7 پایه گازسوز و بنزینی و سیستم مالتی پلکس تولید خواهد شد.

سلیمانی گفت: در مرحله اولیه،‌ دنا با گیربکس دستی تولید خواهد شد اما تجهیز آن به گیربکس اتوماتیک نیز در دستور کار قرار دارد.

 وی خاطرنشان کرد:‌ سیستم ترمز دنا نیز دیسکی است و با ارایه این محصول، سیستم جدید کنترل پایداری خودرو، ای. اس. پی به مشتری معرفی خواهد شد.

سلیمانی درخصوص مجهز بودن دنا به کیسه هوا گفت:‌ ایربگ راننده و سرنشین بخشی از امکانات و قابلیت های دنا برای دست یابی به استانداردهای ایمنی است و با توجه به پلتفرم جدید صندلی این خودرو، امکان تجهیز آن به ایربگ های جانبی نیز فراهم شده است.

قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در محصول و کیفیت از صادرات این محصول به بازارهای جهانی خبر داد و افزود:‌ تولید این خودرو در سایت های برون مرزی نیز با هدف افزایش سودآوری برنامه ریزی شده است.


IKCOPress
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.