تولید اوپک کاهش یافت

۲۱فروردین۱۳،

ارزیابی‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا از کاهش تولید نفت‌خام کشورهای عضو اوپک به پایین‌ترین سطح از اکتبر ٢٠١١ در ماه قبل میلادی خبر داد.

به گزارش Consbank، به نقل از خبرگزاری داوجونز از نیویورک، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین گزارش چشم انداز کوتاه مدت ماهانه خود اعلام کرد: میانگین تولید نفت خام ١٢ کشورعضو اوپک در ماه مارس به ٢٩ میلیون و ٨٣٠ هزار بشکه در روز رسیده است؛ در حالی که این مقدار نسبت به رقم اصلاح شده روزانه ٢٩ میلیون و ٨٨٠ هزار بشکه، روزانه ۵٠ هزار بشکه افت نشان می‌دهد. تولید نفت خام اعضای اوپک پیش تر در ماه فوریه ٣٠ میلیون و ١٠ هزار بشکه اعلام شده بود.

آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد تولید نفت خام اعضای اوپک در ماه مارس برای هفتمین ماه پیاپی با کاهش روبه‌رو بوده است. کاهش تولید نفت خام اوپک با افت تقاضای جهانی نفت‌خام همگام شده است که تردیدها دربارهٔ توسعه اقتصادی در چین، رشد کند اقتصادی آمریکا و ادامه بحران بدهی‌های مالی اروپا از عمده دلایل آن به شمار می‌روند.

بر اساس ارزیابی این اداره، بخش عمده کاهش تولید نفت اوپک از سوی دو عضو آفریقایی لیبی و نیجریه بوده است. لیبی و نیجریه هر دو تولید خود را روزانه ۵٠٠ هزار بشکه کاهش داده‌اند و به ترتیب تولید این دو عضو اوپک به روزانه یک میلیون و ٣۵٠ هزار و یک میلیون و ٩۵٠ هزار بشکه در روز رسیده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: مجموع ظرفیت تولید نفت ١٢ عضو اوپک با افت روزانه ٣٠ هزار بشکه‌ای به ٣۵ میلیون و ۵۵٠ هزار بشکه رسیده است. دیروز قیمت نفت آمریکا با افزایش ۵۵/۰ درصدی به ۹۵ دلار و ۳۴ سنت رسید. نفت برنت نیز با کاهش ۸۹/۱ درصدی به بهای ۱۰۶ دلار معامله شد.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.