تولید برق در نیروگاه‌های مقیاس کوچک ۲٫۵ برابر می‌‎شود

محمد بهزاد در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت ساخت و راه اندازی نیروگاه‌های مقیاس کوچک و تولید پراکنده ایران، گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید برق در این نیروگاه ها به ۴۰۰ مگاوات رسیده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه تا پایان سالجاری ظرفیت تولید برق از نیروگاه‌های کوچک و پراکنده ۶۰۰ مگاوات افزایش می یابد، تصریح کرد: بر این اساس تا پایان اسفند ماه سالجاری ظرفیت تولید برق در این نسل جدید نیروگاهها با افزایشی ۲٫۵ برابری به ۱۰۰۰ مگاوات افزایش می یابد.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه طراحی، نصب و راه اندازی نیروگاه‌های تولید پراکنده یکی از سیاست های وزارت نیرو در برنامه پنجم توسعه است، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات تفاهم نامه با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه‌های مقیاس کوچک و تولید پراکنده امضا شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه از این حجم تفاهم نامه تاکنون ۲۷۰۰ مگاوات قرارداد جدید با بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه‌های تولید پراکنده امضا شده است، بیان کرد: وزارت نیرو برق این نیروگاه‌ها در قالب قراردادهای بلندمدت و به طور تضمینی خریداری می کند.

 

بهزاد همچنین با اشاره به اتصال تمامی شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی برق ایران، تبیین کرد: هم اکنون برق رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار آغاز شده است و پیش بینی می شود تا پایان فعالیت دولت دهم تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار کشور هم از نعمت برق بهره مند شوند.

 

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه هم اکنون ۹۹٫۸ درصد جمعیت شهری و روستایی ایران از نعمت برق بهره مند هستند، خاطرنشان کرد: در برخی از روستاهای دور افتاده به جای برق نیروگاه های حرارتی، با نصب و راه اندازی نیروگاه‌های کوچک خورشیدی و یا بادی، برق پاک ارسال می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.